П реди 180 години, на 25 ноември 1844 г., десет години след Готлиб Даймлер, се ражда Карл Бенц, син на Йохан Георг Бенц, локомотивен машинист, работещ за държавната железопътна компания на Баден, основана през 1840 г., и прислужницата Жозефин Вайлан. Родителите се женят през 1845 г.
Бащата на Карл Бенц умира много рано, само две години след раждането на Карл от пневмония. Жозефин Бенц прави възможно сина й (записан като Karl, а в последствие той лично взима решение името му да се изписва Carl) да посещава гимназия, а след това финансира обучението му в университета.
На 16-годишна възраст Карл, който е очарован от технологиите, започва в Политехническия колеж в Карлсруе, където учи машинно инженерство. След завършване на обучението си работи като шлосер, чертожник, майстор и конструктор на железни мостове.
Първата "снимка" на Benz Patent-Motorwagen Model 3 е публикувана през септември 1888 г. в Illustrierte Zeitung, Лайпциг
През 1871 г. Бенц основава собствена компания в Манхайм заедно с Август Ритер. С помощта на своята годеница Берта Рингер (женят се през 1872 г.), Бенц успява да изкупи дела на партньора си след бизнес различия. От 1878 г. Карл Бенц започва да се занимава с разработването на бензинов двигател като източник на задвижване за бъдеща карета без коне.
Основана през 1883 г., Benz & Cie. Rheinische Gasmotoren-Fabrik Mannheim успешно предлага на пазара стационарен двутактов двигател, наречен System Benz. Изобретателят обаче вече работи върху лек четиритактов двигател като задвижващ агрегат за автомобил.
Холистичният дизайн на двигателя и автомобила като съгласувана цялостна система е новаторска иновация за времето си. Плодът от този труд е появата на автомобила, който Бенц представя на Имперското патентно ведомство на 29 януари 1886 г. като „Превозно средство със задвижване на бензинов двигател“ за патент.
Патентната спецификация DRP 37435 може да се счита за акт за раждане на автомобила. Карл Бенц продължава да разработва патентована моторна кола. Първоначално най-голям интерес към неговото творение идва от Франция. Бенц прекратява активната си работа с Benz & Cie. в началото на 1903 г. и става член на Надзорния съвет. През 1906 г. той основава компанията Carl Benz Söhne в новата си резиденция в Ладенбург.
Готлиб Даймлер права своя първи четириколесен автомобил, познат като motor carriage. На снимката Готлиб се вози отзад, а шофьор и синът му Адолф (нищо общо с печално известната историческа личност).
Както добре знаете, успоредно с Бенц на полето на мобилността работи и Готлиб Даймлер. През 1872 г. Gasmotoren-Fabrik Deutz AG назначава Даймбер за технически директор, на която длъжност продължава да му помага Вилхелм Майбах. В Deutz двамата създават масово производство за стационарни двигатели и развиват четиритактовия двигател на Николаус Август Ото до производствена зрялост. Даймлер и Ото имат различния относно двигателя, които водят до напускането на първия през юни 1882 г. През пролетта на същата година той купува голям дом в Канщат близо до Щутгарт. Той разширява оранжерията с тухлена пристройка, създавайки своя експериментална работилница. Именно тук той, заедно с Майбах, разработва своя високоскоростен четиритактов двигател за задвижване на карети, монтирани на релси превозни средства, лодки и дирижабли.