Е лектрическите коли са представяни като нова страница в историята на автомобилите. Те трябва да ни предложат невиждани досега иновации и темпо на развитие.
Но реално това все още не се случва. Поне не с очакваното грандиозно темпо. Липсват футуристични иновации и разработки, които да впечатляват с необичайния си подход. Повечето EV-та в момента по-скоро се опитват да са нормални коли, но просто с различно задвижване.
Mercedes иска да промени това, като представи мащабна визия за бъдещето. Тя включва идеи как ще изглеждат градовете Лондон, Лос Анджелис и Шънджън, както и идеи за технологичното развитие на автомобилите.
Например соларна боя. Това е е специална боя, която превръща цялото купе във фотоволтаик. Боята използва наночастици, за да поглъща слънчевата светлина и помагат за превръщането ѝ в енергия. Боята може да се използва като основен слой върху практически всяка повърхност, а върху нея може да има различни цветове.
Mercedes казва, че един типичен SUV със средни размери има площ от около 11 кв. метра по екстериора. Ако те са покрити със соларната боя, тя ще осигури допълнителен пробег от около 12 000 км. годишно. Енергията от боята може да се използва както за директно задвижване, така и за зареждане на батерията.
Друга новост на компанията е промяна на спирачките. Вместо да са разположени при колелата както сега, да бъдат интегрирани в електромоторите. Това ще намали теглото на автомобила, ще улесни системите и поддръжката, ще намали износването на елементите и ще повиши екологичността, тъй като прахта от дисковете и накладките има сериозен дял в общото замърсяване от колите.
Подобна технология ще е идеална за коли с два или повече електромотора, но Mercedes казва, че може да се направи версия и за едномоторни EV. Системата ще е от полза и за пробега, защото ще позволи използване на напълно затворени джанти и няма да има нужда от охлаждане на спирачни системи.
Mecedes работи и по внедряването на очила с добавена реалност в автомобилите си. А също така има интерес и към смесената реалност. Тези две технологии ще предложат повече интерактивност с автомобила, ще улеснят изобразяването на информация и насоки в реално време пред очите на шофьора и ще направят забавлението на пътниците още по-пленяващо.
Компанията разработва и „невроморфични компютри“. Те се използват за автономно управление, изкуствен интелект и още по-умни и адаптивни системи за сигурност. Тези технологии ще могат всичко – от това да разпознават умората на шофьора според мигането на очите му до пълна автономния и то с 90% по-малко данни отколкото са нужни сега.
Други новости на Mercedes са нови, екологични материали. Например биотехнологии за коприна, която е 100% биоразградима, лека и здрава. Както и за реалистична изкуствена кожа, която е от рециклирана пластмаса и биоматериали.
Компанията предлага и нови микроконвертори. Те ще намалят теглото, ще улеснят използването на модулни технологии и ще освободят повече пространство в колите.
Няма да се налага да чакаме до 2040 г. за всички тези технологии. Някои от тях може да са готови още до края на това десетилетие. И именно те може да дадат така нужния тласък на интереса към EV. Както много проучвания показват, основната аудитория на тези коли са хора, които искат да видят технологии и развитие.