С лед като побърза да обяви изцяло електрическо бъдеще и да разработи супер технологична нова платформа за електромобили, Porsche дава отбой, защото проникването на EV на световния пазар не върви по план. Продажбите на електрическия Taycan спаднаха с цели 50% в световен мащаб до третото тримесечие на 2024 г.
Automotive News Europe сега цитира главния финансов директор на компанията, който казва, че новият план е да „реагираме в нашия продуктов цикъл“ чрез продължаване на инвестициите в двигатели с вътрешно горене.
Лутц Мешке заявява, че Porsche ще налее пари в ДВГ-та за Cayenne и Panamera. Както вече беше обявено, V8 остава в дългосрочен план. Далеч по-интересно е, че финансовият директор отива още по-далеч и признава, че бъдещите модели, първоначално замислени като електромобили, ще бъдат конвертирани да могат да приемат и ДВГ. За това писахме в края на октомври, но ето че и вече идва официалното потвърждение за това.
В момента разглеждаме възможността първоначално планираните изцяло електрически автомобили да имат хибридно задвижване или двигател с вътрешно горене. В момента сме в процес на вземане на концептуални решения. Това, което е ясно е, че ще се придържаме към двигателя с вътрешно горене много по-дълго.”
Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, като се има предвид, че всички предстоящи модели се очаква да са построени на специална платформа за електрически автомобили. Естествено, Мешке не казва на кои бъдещи електромобили ще може да се монтират ДВГ-та.