П роцесът по производство на автомобили е сложен и доста впечатляващ. Голяма част от него е автоматизиран чрез роботи, движещи се поточни линии и много технологии.
Човекът има все по-малка роля в дейностите, но имаше една, в която беше незаменим. Поне досега. А именно в това, че след като е произведена, готовата кола се нуждае от шофьор, който да я подкара за първите ѝ метри и да я преведе през първоначалната инспекция, кратък тест и след това да я откара на паркинга.
От около две години BMW тества технология за автоматизиране и на този процес. Пилотният проект вече приключи успешно и системата е внедрена в два завода в Германия – легендарният в Динголфинг и в Лайпциг, съобщава самата компания.
Благодарение на нея, всеки произведен автомобил в тези два завода, може напълно автономно да слезе от поточната линия, да премине през кратко тестово трасе и да отиде до зоната за завършване на колата и издаването ѝ за доставка. Означава ли това, че всички тези коли са напълно автономни? Не точно.
Всъщност по дългото над километър трасе са разположени множество сензори, които създават най-голямата LIDAR инфраструктура в Европа. Специална система изготвя маршрута на автомобила и планира движението му по него. Обработката на данните се извършва с клауд инфраструктура от последно поколение и командите се подават към колите. Това позволява на всяка кола, без значение от нивото на оборудване, да използва технологията.
В споменатите два завода се произвеждат 5-та и 7-ма Серия. Всички те вече слизат от поточната линия автономно. А в Лайпциг се правят още и MINI Countryman и други модели на BMW, като компанията планира до 90% от произведените там коли да използват технологията. Вече се работи по внедряването на разработката в още три завода догодина.
BMW планира да използва технологията и в други сфери на производствения процес. Сред тях е по-обстоен тест на колата, както и шофиране във външните зони за дистрибуция.