Н овото Q5, един от най-продаваните модели на Audi, се разграничи силно от предшественика си както в дизайнерско отношение, така и в технологично, тъй като той стана първият SUV на компанията, стъпил върху новата архитектура Premium Platform Combustion (PPC) за конвенционални модели и хибриди.
Сегашният случай, естествено, е продължение на това, което бе започнато през септември, тъй като Q5/SQ5 Sportback се разграничават най-вече по линията на покрива, а в случая на SQ5 Sportback – по още по-агресивната визия.
Нека маркираме няколко детайла от дизайна. Широката Singleframe радиаторна решетка е висока и оградена от вертикални, функционални въздушни завеси. Фаровете са супер тънки, нещо, което бе въведено от Q6. Големият въздухозаборник под решетката приютява паркинг сензорите. Хоризонталната странична линия, свързваща предните и задните светлини, се издига леко над задните светлини, за да акцентира визуално арката на покрива с плоския заден прозорец. Задната част на Q5 Sportback е визуално разтегната, доколкото е възможно, създавайки линия на покрива, която се спуска от В-колоната. Дифузьорът е интегриран в повдигнатата броня.
Дигиталните OLED задни светлини от второ поколение и новата прожекционна светлина в спойлера над задния прозорец повишават безопасността. Последният проектира графика върху горната част на задния прозорец, увеличавайки размера на зоната на стоп светлините.
Интериорът е кардинално обновен спрямо предходното поколение. „Дигиталната сцена“ – както я нарича Audi, преминава през цялата ширина на арматурното табло. Стандартно там има два дисплея – 11,9-инчов виртуален кокпит и 14,5-инчов инфотейнмънт. Може да се поръча и трети екран – 10,9-инчов за предния пасажер. Инфотеймънтът може да се използва в двоен режим – пътниците да гледат съдържание без да разсейва шофьора, а през това време той ще вижда навигацията например.
В областта на задвижването Sportback предлага 48-волтовата технология MHEV plus. Тя, освен че дава динамика и играе роля за намаляване на разхода на гориво, поддържа и ограничено изцяло електрическо маневриране и паркиране. Новият задвижващ генератор (PTG) генерира допълнителен въртящ момент до 230 Нм и 24 к.с. Нещо повече, електрическата 48-волтова система позволява използването на електрически компресор за климатик. Това гарантира, че климатикът продължава да работи на пълна мощност, поддържайки комфортна вътрешна температура дори когато двигателят е изключен, като например при движение по инерция или на червена светлина. Батерията на системата MHEV plus е с капацитет 1,7 kWh. На по-късен етап от жизнения цикъл очакваме и плъг-ин хибридна версия.
базовия 2,0 TFSI с 204 к.с. и 340 Нм, задвижващи предните колела. Като опция се предлага quattro задвижване. Има също и 2,0-литров TDI (EA288 evo). Той също е с 204 к.с., но 400 Нм, като се предлага само с quattro задвижване. На върха е SQ5 Sportback, който се задвижва от 3,0-литров V6 TFSI, генериращ 367 к.с. и 550 Нм. Всички двигатели работят със 7-степенна трансмисия с двоен съединител S tronic.
Новите Q5 Sportback и SQ5 Sportback ще могат да се поръчват от декември на стартова цена от съответно 54 800 евро или 85 400 евро.