Д окато Европа прие да забрани продажбите на нови автомобили с ДВГ през 2035 г., Великобритания току-що потвърди, че изтегля тази забрана за 2030 г. Това беше очаквано, но в петък правителството, ръководено от лейбъриста Кийр Стармър, официално я потвърди.
От автомобилните компании, притеснени от намаляващия темп в ръста на продажби на електромобили в Европа, поискаха повече време. В един момент консервативното правителство на Риши Сунак даде сигнал, че може да отстъпи и да се откаже от решението за забрана на колите с ДВГ през 2030 г., взето 2020 г. при администрацията на Борис Джонсън. Стармър обаче продължава неотклонно по план.
Преди дни стана ясно, че през октомври китайските коли се изпреварили Fiat по продажби във Великобритания. Има много причини за това и една от тях е мандатът ZEV, с който Обединеното кралство изисква производителите на автомобили да постигнат 22% дял от продажбите на електрически автомобили тази година. В резултат на това производителите бяха принудени да предложат отстъпки, които според тях са „неустойчиви“, за да постигнат целта и през октомври, според данни на SMMT, делът на BEV за нови автомобили достигна 21%.
Влизайки в повече подробности, мандатът ZEV изисква процентът на продадените нови електрически автомобили да бъде все по-висок, като целта е 100% до 2030 г. Това значи, че на хоризонта се задават глоби за тези, които не изпълняват целите. Санкциите достигат до 15 000 британски лири на кола. Спасението е закупуване на т. нар. кредити от други производители, които спазват изискванията, като отново плащат 15 000 лири за всеки. Ето защо автомобилната индустрия поиска от правителството да възстанови стимулите за закупуване на електрически автомобили, които бяха премахнати от администрацията на Сунак. В момента обаче в Обединеното кралство няма държавни субсидии от какъвто и да е вид автомобили.