П рез 2018 г. Lotus представи своя план Vision80, който беше предназначен да трансформира компанията в „изцяло електрически глобален доставчик на мобилност“ само за десет години.
Превъртаме към днешна дата, за да разберем, че брандът е поредният, който се отказва от плановете си да премине изцяло на ток. Вместо това, според съобщенията, компанията ще прегърне така наречените супер хибриди, които разчитат на задвижване с разширен пробег. Те обещават да комбинират висока производителност с дълъг пробег, благодарение на ДВГ.
Новината идва от интервю на главния изпълнителен директор на Lotus Фън Цинфенг и Wall Street Journal. В него шефът казва: „Вярвам, че автомобилите на гориво все още имат дълъг жизнен цикъл“ и отбеляза, че шофьорите на Lotus изминават средно 30 000 км годишно. Това означава, че пробегът е изключително важен за клиентите.
Пробегът изглежда не е единственият проблем, тъй като според съобщенията Цинфенг казва още: „Навлизането на чисто електрическите автомобили в луксозния сегмент е бавно, тъй като двигателите на луксозните автомобили вече са много мощни, а изживяването при шофиране е доста подобно, като осемцилиндровите и дванадесетцилиндровите двигатели се представят добре.”
Той продължи с думите, че „повишаването на мощността не е очевидно“, така че някои потребители не се интересуват от преминаване към електричество. За да решат тези проблеми, Super Hybrids ще имат 900V електрическа архитектура, двигател с турбокомпресор и батерия. Това може да им позволи да имат общ пробег до над 1000 км.