Н ай-големият електрически SUV на Kia получи версия GT, чийто световен дебют се състоя на автомобилното изложение в Лос Анджелис. Следвайки формулата, зададена от EV6 GT, EV9 GT повишава производителността, но все пак остава под параметрите на по-малкия си брат. Това може да се разбере и оправдае от факта, че все пак EV9 е твърдо семеен автомобил със своите три реда седалки.
Ако двата електрически мотора в EV6 GT се комбинират, за да генерират 576 к.с., новият EV9 GT е ограничен до 501 к.с. Задвижването на предните колела е от мотор с мощност 214 к.с., докато отзад е разположен мотор с мощност 362 к.с. Тази комбинация позволява на огромния семеен SUV да ускорява от 0 до 96 км/ч за 4,33 секунди, което е много впечатляваща цифра за превозно средство с такъв размер.
Освен чисто динамичните параметри, Kia е оборудвала EV9 GT със селективно, електронно контролирано окачване, което се настройва заедно с реакцията на кормилното управление и спирачките. Режими като Normal, Eco, Sport и My Drive осигуряват гъвкавост, но за максимално забавление има ярко зелен GT бутон на волана, който трансформира автомобила в режим на пълна атака.
Една забележителна странност е системата за виртуално превключване на скоростите. Имитирайки опита на традиционна скоростна кутия, той предлага симулирани „превключвания на предавките“ и дори ограничава ускорението при така наречената „ограничение на оборотите“. Всичко това вече сме тествали в Hyundai Ioniq 5N. От него е взета и система Active Sound Design, която трябва да инжектира допълнителна доза адреналин във водача, макар това да е странно. Все пак е далеч от съзнанието, че т. нар. soccer moms ще оставят децата на игрището и докато тече тренировката, те ще отидат да правят „ластици“ със своята EV9.
Но пък знае ли човек, затова Kia за всеки случай са добавили и добави електронен диференциал с ограничено приплъзване за подобрено сцепление в завои, което допълнително повишава характеристиките на EV9 GT.
За момента Kia все още не е публикувала официални данни за пробега на EV9 GT. Затова купувачите ще трябва да живеят с някои въпроси без отговор относно това колко далеч може да стигне този SUV, фокусиран върху производителността. Това, което знаем е, че е оборудван с щепсел за Северноамериканския стандарт за зареждане (NACS) и поддържа бързо зареждане с постоянен ток. С правилното зарядно устройство батерията може да се зареди от 10% до 80% за по-малко от 25 минути. Все пак автомобилът разчита на 800-волтова архитектура и мощност на зареждане до 350 kW.
Визуалните подобрения на EV9 GT са сдържани, но ефективни. Моделът стъпва на специално изработени 21-инчови джанти, които рамкират по-големи, боядисани в зелено спирачни апарати. Предната част получава малки ревизии, включително активни въздушни клапи и променени светлинни елементи, докато зелените акценти продължават вътре.
Кабината се възползва от специфични за GT спортни седалки с вложки от алкантара, уникално амбиентно осветление и няколко лога GT, които да ви напомнят, че това не е вашият стандартен EV9.