К итайските автомобилни компании са разколебани за плановете си по отношение на нови инвестиции и проекти в Русия, пише в анализ "Файненшъл таймс“, цитиран от ТАСС и БТА.
От една страна пред тях се отваря възможност да засилят присъствието си в страната по всички линии, дори със заводи. От друга обаче се опасяват как това ще се отрази на бизнеса им в глобален мащаб, тъй като Русия е изолирана от САЩ, ЕС, Великобритания и други големи фактори заради войната в Украйна.
Ситуацията е интересна, тъй големи световни брандове се замислят за присъствието си на руска територия. Renault обяви, че спира работа в завода си край Москва два дни, след като я поднови. И въобще може да се изтегли, а това ще е сериозна промяна на автомобилната карта въобще. Stellantis и Mitsubishi вече прекратиха дейността си в Русия.
Президентът на Беларус Александър Лукашенко в завода.
Очаква се експортът на китайски автомобили да достигне 5 милиона броя до средата на десетилетието. А руският пазар е привлекателен за производителите от Поднебесната империя, отчитайки настоящия политическия климат, коментира шефът на консултантската компания ZoZoGo Майкъл Дън, който е експерт по автомобилния пазар.
Днес обаче бе съобщено, че Geely, която притежава Volvo и Lotus, спира производство в завода си в Беларус, който изнася продукцията си за Русия, докато направи оценка на “рисковете за репутацията си”, информира "Файненшъл таймс".
Това решение е било взето и във връзка с нарушенията в логистичните връзки и спирането на доставките на материали и компоненти от Китай.
Geely разглежда потенциални проблеми с веригите за доставки и условията на местния пазар, е съобщила компанията пред финансовото издание. Всеки еди фактор ще бъде взет предвид.
Това е пример за описаната по-горе дилема.