Само два дни по-късно: Renault спря работата на завода в Москва

Политическият натиск очевидно е огромен, финансовите резултати отиват на заден план, което ще рече, че автомобилният бизнес вероятно няма да се върне в Русия.

Пламен Георгиев,
Lada Niva

, Lada

Lada Niva

С амо 2 дни! Толкова време работи завода на Renault в Москва, който бе първото чуждестранно предприятие, подновило дейността си в Русия. И очевидно вчерашният ултиматум на Денис Мантуров няма нужната тежест. Ръководителят на министерството на промишлеността и търговията на Русия определи краен срок за чуждестранните автомобилни производители да вземат решение дали ще подновят дейността си. Този срок е до началото на април.

Но явно обръщението на украинския президент Володимир Зеленски към долната камара на френския парламент е много по-силно и важно от ултиматума на Мантуров и угрозата от евентуална национализация. Пред политиците Зеленски е поискал Renault, Auchan и Leroy Merlin да напуснат Русия.

В прессъобщението на Renault Group се казва, че дейността в завода в Москва се преустановява. Renault Group оценява различните възможности по отношение на AVTOVAZ (от който притежава 67,6)%, вземайки предвид текущата ситуация и същевременно действайки отговорно към своите 45 000 служители в Русия.

По-важното е, че Renault Group преразглежда финансовите си перспективи за 2022 г., а именно: оперативен марж на Групата от около 3% (в сравнение с 4% или повече); положителен свободен паричен поток от автомобилна дейност (в сравнение с ≥ 1 милиард евро).

Това идва да подскаже, че френската компания наистина може да се оттегли от Русия, но тези догадки ще ги оставим за момента така. Ясно е, че това ще е удар върху Renault, тъй като Русия е донесла около 5 млрд. евро от приходите на Renault миналата година и приблизително 315 млн. евро оперативна печалба.

Иначе заводите на AVTOVAZ в Ижевск и Толяти не работят, а от 4 април служителите ще бъдат пуснати в неплатен отпуск.

Русия Lada Avtovaz Renault