Н а автомобилния салон в Детройт, който стартира днес, Audi представи виждането си за бъдещия си флагмански SUV. Прототипът предлага купеобразни линии и хибриден силов агрегат с възможност за зареждане на батериите от контакта в дома ви.
Концептът превъзхожда в габаритно отношение Q7. При дължина от 5,2 метра, 2,04 метра широчина и 1,7 метра височина, Q8 concept предлага междуосие от цели 3 метра и товарен отсек с обем 630 литра. В дизайна на модела, както отбелязват от компанията, се съдържат препратки към класическите quattro модели от 80-те години (широката задна стойка например). Общият дизайн е продължение на този, наложен с концепциите Prologue.
Отличителни елементи в дизайна са 23-цоловите колела, агресивната предна маска с огромна радиаторна решетка и също толкова голям въздухозаборник в бронята, дифузьор отзад, странични стъкла без рамки, както и липсата на дръжки на вратите.
Четириместният салон на концепцията е… страхотен. Макар като обща конфигурация да е изпълнен в духа на последните модели на марката, оформлението е изключително елитарно и в същото време – високотехнологично. Познатите ни бутони на практика липсват, като всичко е сензорно. Откроява са новата конфигурация на цифровия приборен панел (Audi virtual cockpit), сензорният блок за управление на климатика, както и „скритият” в централната конзола сензорен екран на мултимедийната система, над който е позициониран много елегантен и дълъг вентилационен отвор.
Макар и обозначен като концепт, Q8 използва серийни технологии за задвижването си. То се осигурява от plug-in хибридна система, комбинираща 3,0-литров турбо бензинов мотор, 8-степенна трансмисия и електромотор. Сумарната мощност на системата е 443 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Audi твърди, че Q8 concept може да ускори до 100 км/ч за 5,4 секунди и да достигне електронно ограничената максимална скорост от 250 км/ч. По-интересното е, че този SUV изразходва (на хартия) само 2,3 л/100 км бензин.
Системата за задвижване разчита и на пакет литиево-йонни батерии (104 клетки), разположени под пода на багажника. Капацитетът им е 17,9 kWh, благодарение на което огромният SUV би могъл да измине до 60 км само на ток. Максималният пробег на модела е 1000 км. Пълна зареждане (при мощност 7,2 kW) отнема около два и половина часа.
Четете още:
В Детройт Mercedes-Benz показа фейслифта на GLA, както и GLA45 с нов спортен пакет
Kia Stinger GT е най-бързият, най-луксозен и най-скъп модел на марката
Ford: продажбата на електромобили ще изпреварят тези на бензинови коли до 15 години