У чените от Samsung Advanced Institute of Technology представиха прототип на батерия с твърд електролит, която ще помогне на електромобилите до постигнат 800 км пробег. Те твърдят също, че батерията ще може да „преживее” 1000 зарядни цикъла, което ще рече, че електромобилът би могъл да измине около 800 000 км (на теория за момента). Учените заявяват, че са открили решение и на проблема с кристализацията на литиевите аноди, които често се използват в батериите с твърд електролит.
За целта учените на Samsung използват композитен слой от сребро и въглерод. Това не само противодейства на проблема с кристализацията на литиевите аноди, но също гарантира по-голям капацитет и по-дълъг жизнен цикъл, твърди компанията. От Samsung казват, че този прототип е “иновативна разработка”.
Нанокомпозитният слой от сребро и въглерод е дебел само 5 микрометра, което позволява на разработчиците да намалят дебелината на анода и да увеличат енергийната плътност до 900Wh/L. Според Samsung, батерия с твърд електролит, изградена от такива клетки, може да е с около 50% по-малка спрямо конвенционалните литиево-йонни батерии със съизмерим капацитет.
На това откритие трябва да се гледа едновременно с голямо очакване, но и с не малка доза скептицизъм. Причината е, че към момента няма абсолютно нищо готово за пазара. Нещо повече, от компанията не се ангажират с никакви дати за бъдещо серийно производство.
Моментът за обявяването на този резултат също не изглежда случайно избран. Toyota обещава, че по време на Олимпийските игри в Япония ще представи батерия с твърд електролит. Остава да видим колко (и дали) близко е тази батерия до серийно производство. Сред компаниите, които работят по тази технология, за тайванската ProLogium (тя представи батерия с твърде електролит на CES) и Mercedes, който си сътрудничи с Hydro-Quebec.
Tesla №1 000 000 слезе от поточната линия