Тестваме един от най-големите инфлуенсъри: Nissan Qashqai

,
Nissan Qashqai тест драйв

Nissan България

Н е съм вярвал, че от мен биха могли да излязат думи, свързващи „професията” инфлуенсър с нещо положително. Не бих задълбавал в този социален феномен, превърнал популярни хора в търговци на помади и очила, но е факт, че така успяват мнозина.

Така успяха и голяма част от днешните конкуренти не Nissan Qashqai, който беше първият автомобилен инфлуенсър в най-новата история на автомобилостроенето. През 2006 г. моделът вкара в широко обръщение идеята за висок хечбек. Абсолютно никой тогава не можеше да предположи какъв феномен се ражда.

След това историята е известна. Абсолютно всяка марка има поне по един представител в С-SUV сегмента, като днес около половината нови автомобили по света са кросоувъри. И въпреки всичко Qashqai продължава да е мерило, да е еталон за подражание, да оформя общественото мнение. Той остава социален феномен, осигуряващ хиляди работни места на Острова, като всеки пети автомобил, произведен във Великобритания от 2007 г. до днес, е Qashqai.

 STOP & GO: Новото поколение Qashqai ще се предлага за първи път с 20-инчови алуминиеви джанти. Моделът ще е наличен в 11 цвята за каросерията с пет двутонални комбинации, създавайки по този начин 16 опции за избор.

Nissan България

STOP & GO: Новото поколение Qashqai ще се предлага за първи път с 20-инчови алуминиеви джанти. Моделът ще е наличен в 11 цвята за каросерията с пет двутонални комбинации, създавайки по този начин 16 опции за избор.

А инфлуенсърът Qashqai се появява на бял свят по чиста случайност, да не го нарека и грешка. През 2002 г. в Япония започва разработката на наследника на Almera. Но проектът е така сгрешен, че екипът стига до заключението, че той не би бил конкурентноспособен. Тогава Хирохиде Тагава излиза с радикалното предложение да се направи нещо от сорта на мини Murano. Според него такъв автомобил би неутрализирал слабите черти на всъдеходите от онзи период: висок разход, шум в купето, много големи размери за града. Оттам насетне историята е известна. Революционни за времето си решения, които днес са изключителна притегателна сила за семействата по целия свят.

 STOP & GO: За Qashqai с 2WD и колела с размер до 19 инча включително, задното окачване е торсионна греда. За версиите със задвижване на 4-те колела и 20-инчови колела, моделът ще бъде оборудван с многораменно окачване.

Nissan България

STOP & GO: За Qashqai с 2WD и колела с размер до 19 инча включително, задното окачване е торсионна греда. За версиите със задвижване на 4-те колела и 20-инчови колела, моделът ще бъде оборудван с многораменно окачване.

И ако революцията създаде най-популярния в момента сегмент, то еволюцията прави третото поколение на Qashqai още по-притеснително за конкурентите му. Стъпвайки върху новата CMF-C платформа на Алианса, Qashqai е вече с 35 мм по-дълъг, като междуосието е увеличено с 20 мм. С 32 мм е нараснала широчината, а височината с 25 мм. Това естествено се е отразило като нарастване на вътрешния обем, а увеличената с 50% ултра високоякостна стомана повишава здравината на каросерията, но без да оказва негативно влияние върху теглото.

Американската мечта се материализира като RAM 1500 (тест драйв)

Born in the U.S.A.: Ford Explorer (тест драйв)

И докато тези факти остават скрити за окото, външният дизайн в този сегмент е от изключително значение за това дали клиентът ще те избере или ще се спре на някой от безбройните ти конкуренти. Изхождайки от веруюто, че успешната формула не трябва да се променя радикално, дизайнерите просто са доразвили своята философия. Затова V-образната решетка е тук, но уголемена, обилно подчертана с хром. Тя е обградена от тънки full LED матрични фарове с дневни светлини с характерната форма на бумеранг. Отзад ситуацията не е толкова драматична, но „плаващият покрив” и джантите с размер до 20 цола (за пръв път при модела) се грижат профилът да е изключително привлекателен.

 STOP & GO: Най-високото ниво на оборудване предлага масажна функция на предните седалки с три режима.

Nissan България

STOP & GO: Най-високото ниво на оборудване предлага масажна функция на предните седалки с три режима.

Радикалният подход в интериора също е избегнат, но въпреки това той изглежда много по-модерен и технологичен спрямо досегашния модел. На първо място това се дължи на 9-инчовия сензорен екран NissanConnect, съвместим с Android Auto и Apple CarPlay. Невидим (поне не от пръв поглед) е 10,8-инчовият head-up дисплей, който осигурява най-големия в сегмента размер на изображението. Абсолютно видими (и осезаеми) са новите материали на седалките, а в топ изпълнението на модела предните две са с функция за масаж с три режима.

 STOP & GO: Аудиосистема Bose включва 10 високоговорителя плюс разположения в багажника субуфер Acousticmass на Bose

Nissan България

STOP & GO: Аудиосистема Bose включва 10 високоговорителя плюс разположения в багажника субуфер Acousticmass на Bose

Воланът изглежда като директно пренесен от спортен автомобил. Зад него е позициониран 12,3-инчово приборно табло, което може да се персонализира. Нови са бялото амбиентно осветление и селекторът за предавките при версиите с автоматична трансмисия. При версиите със задвижване на 4-те колела селекторът за избор на режим на шофиране е завършен с пръстен от матиран хром и покритие в черен цвят. Трябва да маркирам и аудио системата Bose с 10 високоговорителя плюс разположен в багажника субуфер Acousticmass.

 STOP & GO: Междуосието на автомобила е увеличено с 20 мм, като общата дължина нараства с 35 мм. Има минимално увеличение във височината (+25 мм), а широчината е увеличена с 32 мм.

Nissan България

STOP & GO: Междуосието на автомобила е увеличено с 20 мм, като общата дължина нараства с 35 мм. Има минимално увеличение във височината (+25 мм), а широчината е увеличена с 32 мм.

Ще започна с новото в областта на задвижването, но с уточнението, че двигателят E-Power ще се предлага у нас от пролетта на 2022 г. Интересното тук е това, че бензиновият двигател се използва само за генериране на електричество, докато колелата се задвижват изцяло от електрическия мотор. Системата е доста иновативна, заради което ще й отделим специално внимание догодина.

Skoda Fabia с най-доброто си изпълнение до момента (тест драйв)

MINI Countryman JCW отваря всички сетива (тест драйв)

Сега Qashqai идва с познатия 1,3-литров бензинов мотор (дизелът вече е мираж), който се предлага с мощност от 138 или 156 к.с. Моделът може да е със задвижване на предните или четирите колела, като трансмисиите са механична и нов вариатор Xtronic, който се предлага само за по-мощната версия. Именно нея тествах аз, като агрегатът разчита на 12-волтов мек хибрид (+22 кг към теглото), който спомага за намаляване на вредните емисии и подпомага въртящия момент, когато ви е нужен.

Nissan България

На пътя няма изненади. Ориентирано към комфорта пътно поведение. Динамика и забавление в завоите не бива да очаквате (и търсите) от този автомобил. Не го казвам като критика, тъй като Qashqai винаги е бил семейно ориентиран, но просто маркирам. Ще отбележа също и факта, че версията с 4х4 и 20-цолови джанти разчита на многораменно задно окачване, докато версиите с предно и 19-ки – на торсионна греда (предното и двата случая е McPherson). Лично мен ме впечатли супер обезшуменият интериор, независимо че моделът бе с панорамен покрив. Страничната опора на седалките също е страхотна. Ще изтъкна и физическите бутони за аудиото и тези за бърз достъп до различните функции, които правят боравенето с тях по време на движение много лесно. Имах възможност да вляза и в ролята на пасажер на задните места, като тук пространството в областта на коленете е повече от достатъчно.

Peugeot 508 PSE: Да разлаем кучетата (тест драйв)

Последният самурай: Subaru Outback (тест драйв)

Не мога обаче да не отбележа разхода от 8,7 л/100 км. Бих го приел за нормален, ако имах поне 200-ина километра магистрала. Там, когато напънеш малък като обем двигател, разходът логично скача. Но ние се движехме единствено по силно натоварен междуградски трафик (отсечката Варна – Бургас), където със 100+ км/ч съм се движил само след Аспаруховия мост. Затова този разход за мен е висок. Приятно ме изненада CVT трансмисията, на която никога не съм бил фен, но тук инженерите са се постарали доста и тя много добре имитира работата на класически „автомат”.

Nissan България

За накрая оставям цените, пред които всички сме равни. Стартовата цена на новия Qashqai е 43 490 (Visia) за версия с предно, 6 М/Т и 138 к.с. Най-евтината модификация със задвижване на четирите колела и 7 CVT (156 к.с.) стартира от 63 790 лв. с ДДС (N-Connecta). Най-високата сума в ценовата листа е за Tekna Plus – 72 690 лв. Макар конкурентите да са поне 30, най-логичният избор е VW Tiguan. Най-малкият двигател при него е 1,5 TSI със 150 к.с., като базовото му изпълнение струва 58 529 лв. с ДДС. Най-евтината модификация с 4х4 и 7DSG започва от 70 238 лв. с ДДС, но двигателят е 2,0-литров със 190 к.с. Най-скъпата модификация по ценова листа е 83 263 лв.

Цифрите показват това. Но Qashqai има още едно предимство: позицията на родния представител на марката, която му помага да гарантира редовни доставки и повече от разумен период за доставка, нещо, което в сегашните времена е повече от задължително, за да можеш да се радваш на успех на пазара.

Nissan България

Технически характеристики:

Nissan Qashqai 1,3 DiG-T Xtronic

Размери

Дължина, мм: 4425

Широчина, мм: 1835

Височина, мм: 1625

Междуосие, мм: 2665

Двигател

Вид: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1618

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 156 при 5500

Макс. въртящ момент при об/мин, Нм: 270 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 206

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход, л/100 км: 6,3

Вредни емисии СО2, г/км: 144

Базова цена, лв. с ДДС: 43 490

Топ цена, лв. с ДДС: 72 690 (Tekna Plus, 1,3 DDT 4x4 7CVT)

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв Нисан Кашкай Nissan Qashqai Nissan