А втомобил, който може да изминава 7000 км между зарежданията! Това поражда логичния въпрос за нуждата от подобна машина, но в най-отдалечените и затънтени краища на планетата подобно качество има своята голяма тежест. И макар, че едва ли ще има широко приложение, този параметър заслужава внимание.
Зад проекта стои инженерът Бен Скот-Гидис, който работи с Гордън Мъри по създаването на McLaren F1 и McLaren GTR - най-успешният състезателен автомобил на марката, който през 1995 г. почели четири от първите пет позиции в класа си в „24 часа на Льо Ман”. За да сме наясно с качествата на въпросния инженер, той печели отново през 1999 г. с BMW V12 LMR, който е единственият отличник на баварците в прословутата надпревара за издръжливост. Подписът на същия инженер стои и под впечатляващия Caparo T1, който е най-бързият сериен модел през 2006 г., когато се появява на бял свят.
През 2019 г., след като прекарва шест години като технически директор в Маранело за Ferrari S.p.A., идва ред за нова идея. Автомобил с газови амортисьори и просвет до 800 мм, стъпващ върху 44-инчови гуми. Такава машина трябва да може да покори и най-тежките терени, които й се изпречат.
Така се ражда Pioneer на британската компания Fering Pioneer. Размерите на машината са подобаващи: 5,5 м дължина, 2 м широчина и почти 2 м височина. Но въпреки тях, Pioneer тежи колкото семеен хечбек (1500 кг). Това постижение е възможно благодарение на опита на Бен със състезателни и супер спортни автомобили. Използвана е алуминиева пространствена рама с композитни елементи, докато външните панели са изработени от много здрав плат, наподобяващ брезент. Той може лесно да се сменя в случай на повреда, но предлага много по-добра изолация спрямо металните панели.
Задвижването е поверено на два електромотора, което е необичайно за офроуд машина. Общият им въртящ момент е 600 Нм. Пробегът с нулеви вредни емисии е около 80 км. След това в играта влиза 800-кубиков 3-цилиндров двигател, захранван от биодизел. В нормални условия ДВГ захранва генератор, който създава електроенергия за електромоторите и батерията. Последната е резервен източник на енергия, когато се налага да се преодоляват сложни терени например.
Самата батерия е доста интересна, тъй като не е типичната литиево-йонна батерия, а т. нар. Lithium Titanium Oxide, която може да понесе екстремни климатични условия. Освен това тя не деградира по начина, по който деградират другите батерии. Британската компания обещава пробег до 7000 км при монтиране на големи резервоари. Ако подобен преход не е необходим, горивните резервоари може да се заменят с водни резервоари, които да гарантират успешния изход на мисията.
Моделът може да се оборудва с по-големи батерии, различен двигател с вътрешно горене, който да използва различни източници за захранване – биогорива или горивни клетки. Комбинацията между батерия и генератор прави Pioneer идеален за различни спасителни служби.
Създателите му обещават, че тяхното творение може да катери 60-градус наклон, да преодолява 50-сантиметрови скални препятствия и да гази във вода до 1,4 метра.
Чехия срещу „зелените фанатици” и забраната на ДВГ
Американската мечта се материализира като RAM 1500 (тест драйв)