Чехия срещу „зелените фанатици” и забраната на ДВГ

Пламен Георгиев,
Skoda производство

Skoda

Ч ешкият министър-председател Андрей Бабиш заяви, че ще защитава ключовата за страната автомобилна индустрия, противопоставяйки се на предложението на ЕС за забрана на продажбите на бензинови и дизелови автомобили през 2035 г.

"Няма да се съгласим със забраната за продажба на автомобили, задвижвани от изкопаеми горива”, заяви Бабиш пред новинарския сайт iDnes. "Не е възможно. Не може да диктуваме тук това, което измислят зелените фанатици в Европейския парламент.”

ЕС свири мача: забранява продажбата на автомобили с ДВГ от 2035 г.

Страната, една от най-големите автомобилни производители в света (на база глава от населението), ще направи темата приоритетна, когато поеме ротационното председателство на ЕС през втората половина на 2022 г., каза Бабиш. Същият се цели в преизбиране през следващия месец, а тази позиция би могла да му донесе много симпатизанти.

Въпросните „зелени фанатици” в Европейския парламент гласуваха забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили, която да влезе в сила от 2035 г. на територията на 27-те членки на Съюза.

Чехите ще продължат изграждането на инфраструктура за електрически автомобили, но няма да субсидират тяхното производство, продължава Бабиш.

Австрия обмисля забраната на превозни средства с ДВГ от 2030 г.

Автомобилната индустрия съставлява почти 1/3 от чешката икономика. Страната е родина на Skoda, която има два автомобилни завода. В страната се произвеждат и автомобили с марките Toyota и Hyundai. На автомобилната индустрия се падат 9% от БВП на Чехия, 26% от производството и 24% от експорта. През 2019 г. в страната са произведени 1,4 млн. автомобила и 5000 автобуса.

Броженията срещу решението на ЕС далеч не се ограничават само със забележките на Бабиш. Министърът на икономиката, регионалното развитие и енергеиката на Бавария Хуберт Айвангер заяви преди време, че стриктните екологични норми ще превърнат процъфтяващия автомобилен регион във „втори Детройт”.

Европейската Зелена сделка изисква средното количество на отделяните вредни емисии от новите автомобили да падне с 55% до 2030 г. (спрямо 2021 г.), а до 2035 г. да паднат със 100%, което означава, че „всички новорегистрирани автомобили от 2035 г. трябва да са с нулеви вредни емисии”.

Американската мечта се материализира като RAM 1500 (тест драйв)

Микро е-мобилност с 3D-принтирания XEV YoYo

Dacia лансира новия най-евтин 7-местен модел на пазара

Източник на статията: Vesti.bg

забрана на ДВГ ДВГ Skoda