К олко струва ентусиазмът на един човек? Докато едни биха казали, че зад всички значими постижения стои колективната работа, други биха оспорили с контра аргумента, че яката работа може да превърне всяка мечта в реалност.
Второто твърдение важи за Фред Франкен от Хамбург, който е собственик на първия автобус-амфибия в страната. Процесът на превръщането на един автобус в амфибия му е отнел четири години, но всички трудности са били преодолени и сега Франк развива повече от успешен бизнес. Само за първите седем месеца от пускането на автобуса на вода, превозените от неговата компания туристи са 35 000.
Ок, това не е вдъхновяващата история на човек, застанал сам срещу системата, но това не я прави по-малко интересна. Фред Франкен е любител на автобусите и корабен търговец, а творението му обединява две от неговите страсти.
Фред решава да вкара в родния си Хамбург подобно превозно средство още преди 18 години, когато го вижда в Сингапур. Подобни автобуси-амфибии не са нещо, което не е виждано по света, но в Германия е новост. Което е изненадващо, защото Хамбург е идеален за подобен вид туризъм. Всички големи туристически атракции са разположени по протежение на р. Елба. Но превръщането на идеята в реалност е доста дълъг и сложен процес.
Да си иноватор изисква справянето с много нормативни уредби и трудности, които касаят най-вече получаването на нужните разрешителни за превоз на пътници в подобен род транспорт, какъвто в Германия не е имало до този момент. Например амфибията, наречена HafenCity RiverBus, трябва да има стоп-бутони за спиране по желание, макар предназначението му никога не е било за обществен транспорт. Шофьорът пък, освен свидетелство за правоуправление, трябва да има и тапия за капитан.
HafenCity RiverBus е построен върху платформата на камион на MAN, а купето е изработено от композитни материали от унгарска компания. Той може да превозва 36 пътника и трима човека персонал. Продължителността на туристическия тур по земя и вода трае 80 минути. На пътя задвижването се осигурява от обикновен двигател с вътрешно горене, а във водата в действие влизат две перки. Управлението в двата режима е напълно различно. За интереса съм творението на Фред говори фактът, че той е помолен да подготви още амфибии за други градове.
Четете още:
Bugatti Chiron: цифрите и фактите зад върховния хиперавтомобил
Собственикът на Toyota Tacoma с пробег от 1 600 000 км получи чисто нов пикап