С интетичните горива, познати още като е-горива, са представяни като екологична алтернатива на бензина и дизела. Те трябва да са по-екологични и да позволят на традиционните двигатели да продължат съществуването и след електрифицирането на автомобилния бранш.
Според някои привърженици на е-горивата, те имат голям потенциал и могат дори да са също толкова екологични, колкото електромобилите. Това обаче зависи от регулациите, които ще се приемат, съобщава CarScoops.
Смисълът на е-горивата е, че те се правят от въглероден диоксид, който е „уловен“ и извлечен от атмосферата. Процесът е сложен и скъп, но като в момента ЕС има строги правила какво попада в класификацията за е-гориво. А именно да е 100% въглеродно неутрално.
Очаквано, индустрията иска да облекчи тези правила и да намали процента. Но според организацията Transport & Environment подобен ход може да влоши значително екологичността на е-горивата. Ако изискванията бъдат смекчени, е-горивата може да замърсяват 5 пъти повече спрямо електрическите коли, казват от организацията.
Петролната индустрия иска изискванията да паднат до 70% спрямо бензина и дизела. Това означава, че е-горивата ще генерират 61 грама СО2 на километър. Изцяло електрическа кола би генерирала 13 грама СО2 на километър, ако се зарежда от средностатистическата електрическа мрежа в Европа.
Смекчаването на изискванията ще увеличи и другите вредни частици, които ДВГ изхвърлят. От организацията питат петролния бранш защо след като години наред „ни казва колко чисти са е-горивата, а сега не могат да покрият изискванията“. Затова тя призовава европейските институции да не смекчават правилата и дори да не смятат е-горивата за напълно екологично чисти, заради другите вредни вещества, които отделят.