В момента Mercedes изглежда концентриран основно върху SUV сегмента, но това не означава, че не планува пълна промяна и за някои от AMG моделите си.
Сигурно е, че някои от бъдещите модели от Афалтербах ще бъдат електрифицирани, като един от тях е C63. Очаква се той да бъде лансиран през 2021 г., като според Autocar той ще изостави 4,0-литровия битурбо V8. На него място ще бъда лансиран 2,0-литров бензинов мотор, който за пръв път бе вграден в новата гама 45.
Обозначен като M139, той генерира 421 к.с. и 500 Нм в A45 S и CLA 45 S. Но в случая със С63 той ще бъде подпомаган от електромотор, като по този начин мощността му ще скочи над 500 „коня”! Моторът е така конструиран, че може да се монтира надлъжно или напречно, затова може да го видим в наследника на С43, но с по-ниска мощност. Дружи модели на AMG, които може да получат този двигател, са GLC 43 и 63 (както и версиите им Coupe), а също GLC 63 SUV и Coupe.
При тегло от 160,5 кг, двигателят М139 тежи с 48,5 кг по-малко от V8 М177, вграждан в днешния С63 4Matic. Дори с добавянето на хибридната архитектура, М139 пак ще остане по-лек от V-осмицата.
С новия C63 Mercedes-AMG ще продължи да конкурира BMW M3, M4 Coupe и M4 Convertible, тъй като очакванията са той да се предлага във версии седан, купе и кабриолет. Смята се, че комби няма да има, така че в сметките на конкурентите не влиза Audi RS4 Avant.
Mazda ще лансира и иновативен дизелов двигател
SUV са повишили драстично консумацията на петрол и емисиите парникови газове