С лед като тази година Mazda лансира революционния Skyactiv-X, комбиниращ най-доброто от бензиновата и дизеловата технология, догодина компанията ще лансира иновативен дизелов двигател. Това е техният начин да се преборят с вредните емисии и разхода на гориво, а той е коренно различен от пътя, по който са поели почти всички останали конкуренти.
А пътят на другите е ясен: рязко разграничаване от дизеловата технология. Volvo, Porsche и други вече заявиха, че дизелът няма бъдеще в тяхната гама, като мястото му ще заемат електрифицираните модели. Нещо повече, Daimler дори заяви, че се отказва от развитието на следващо поколение ДВГ. Но Mazda ще продължи да развива своите дизелови и бензинови двигатели, без да се отказва от електрическите и плъг-ин хибридните автомобили.
Тази седмица Mazda ще представи първия си електромобил на автосалона в Токио. Знае се, че той ще е градски купеобразен кросоувър с пробег едва 240 км, но насочен предимно към градската среда.
Иначе „Дизелгейт” доведе до резкия отлив на клиенти от дизеловата технологията. Шефът на развойната дейност на Mazda Europe заяви: „Ние продължаваме на вярваме на дизеловите двигатели. През 2020 г. ще ви покажем новия си подход към дизеловата технология. Ще ви покажем колко чисти и ефикасни са дизелите,” допълва Кристиян Шулце пред Autocar.
Запитан дали ще се използва технология, подобна на наскоро лансирания SPCCI Skyactiv-X бензинов двигател, той казва: “Догодина ще ви изненадаме. „Няма много разлики между бензина и дизела.”
Шулце казва, че Mazda ще вземе предвид другите възможности за задвижване, когато и ако те станат приложими. „Ако стигнем до момента, при който устойчивите горива станат икономически сходни, защо да не ги използваме? Надяваме се, че правителствата ще се събудят и видят, че електрификацията е един път, но има и други. Skyactiv-X е стъпка в правилната посока.”
SUV са повишили драстично консумацията на петрол и емисиите парникови газове