Двигателят не стартира: какви може да са причините

Понякога двигателят може да не стартира и в относително нов автомобил. Защо? Какво да предприемем в такъв случай?

Пламен Георгиев,
акумулатор подаване на ток

iStock

С тигам до тази тема след личен опит от последния месец. И той се разиграва дни преди да потегля за море със семейството. Не е особено приятно подобно изживяване, но можеше да стане още по-неприятно, ако бях останал блокиран някъде в Гърция, защото моят проблем не бе свързан с най-често разпространение в такъв случай: изтощен акумулатор.

Какво да правим, ако двигателят не стартира?

Естествено, да установим причината за това. А тя може да е най-различна – механична, електронна, електрическа.

Но най-разпространената, заради която се стига до невъзможност двигателят да стартира, е изтощеният акумулатор. Той е консуматив, но какво беше реакцията на майстора, когато отидох да замеря моя акумулатор? „Ако всички бяха такива, досега да съм фалирал 10 пъти.” Изрече го по повод факта, че моят Hyundai i30 е оборудван с акумулатор Bosch (подсилен за Start/Stop система), който не съм сменял от покупката на колата през 2010 г.!

Но това е по-скоро изключение. Иначе изтощеният акумулатор се познава лесно. При завъртане на ключа (или натискане на старт-бутона) стартерът едва-едва завъртя коляновия вал, а яркостта на приборното табло или екраните намалява.

Спрете да мъчите автомобила, двигателят няма да стартира, а акумулаторът окончателно ще умре. Нещо повече, свещите може да се овлажнят с бензин, с което още повече ще усложните ситуацията.

Вариантите са ясни. Ако има човек (най-добре приятел) с кабели – свързвате двата акумулатора в правилната последователност и решавате проблема. Ако автомобилът ви е последна дума на технологията, направете справка първо с Ръководството на потребителя, защото може да се окаже, че не е препоръчително да се подава ток от друг автомобил.

Ако автомобилът е с „ръчка”, тогава може да стартирате с бутане. Само при условие, че проблемът е в акумулатора.

И накрая, акумулаторът може да бъде стартиран и чрез зарядно, ако имате такова на разположение.

Добре е проблемен акумулатор да бъде сменен преди настъпване на студените месеци.

Но не само акумулаторът е може да е причината

Ако стартерът върти свободно, но двигателят не стартира, вариантите са много. Често проблемът може да е имобилайзерът, в моя случай заводски. Той спира да разпознава ключа. Точно с такъв проблем се сблъсках преди дни.

Този проблем се разпознава по характерния индикатор в таблото – икона на кола с ключ в нея, свети в жълто. Тя винаги светва при подаване на контакт. Ако не светне, проблемът е в имобилайзера. Случи ми се в паркинга на столичен МОЛ, неделя към 22 ч. Драма. Пътна помощ и пред кварталния сервиз. Момчетата ми казаха присъдата: имобилейзерът не разпознава ключа.

Взех втория оригинален ключ и една седмица никакви проблеми. До петък, два дена преди да потегля за морето. Същата схема: никакво палене.

Отново репатрак и този път във фирмения сервиз на Hyundai. Оказа се, че в арматурното табло има вградена антенка на имобилайзера, която с времето може да се откачи. Поръчка, чакане и след две седмици взех колата си. Удоволствието ми струваше 183 лв. с ДДС. Нищо работа на фона на използваните репатраци.

Ако проблемът не е алармата, но колата все още не стартира, тогава си струва да проверите кутията с предпазители (има няколко в автомобила) - например предпазителят на горивната помпа може да изгори. Помпата издава работата си с характерно бръмчене в областта на резервоара. Между другото, бензиновите помпи не обичат резки ускорения, когато лампата за ниско ниво на гориво свети - това може да е причината за проблеми с тях.

Двигателят стартира, но веднага спира. Каква е причината?

Това може да се случи заради проблеми с бобините или неизправни свещи. Но по-често виновниците са други. Например алармата, при която веригата за стартиране или подаване на гориво е блокирана, ако не се изпълни определен алгоритъм от действия.

Запушен въздушен филтър и лошо качество на горивото също могат да послужат като причини. При по-старите машини има възможност за повреда на електрическото окабеляване поради изгнили контакти или сгънати конектори.

Какво да направите, ако не може да определите причината или да се отстрани на място?

Ако нито проверка, нито търсене в интернет, нито обаждания до сервизни центрове не помагат, тогава действате като мен – репатрак и в най-подходящия сервиз, защото кварталният може да не помогне.

Как можете да се предпазите от подобни повреди?

Разбира се, не можете да предвидите всички изненади - как можете да предвидите, че имобилайзерът ще полудее или някой от конекторите в горивната помпа ще се стопи? Но спазването на няколко прости указания няма да навреди на никого. Преди настъпването на студеното време си струва да измерите напрежението - при определени стойности акумулаторът се нуждае от презареждане, в противен случай изтощен акумулатор може да ви разочарова на студа. И определено ще го направи.

При напрежение под 11,9 V е по-добре да не чакате акумулаторът да се изтощи в най-неподходящия момент. Сменете го с нов.

Винаги е добре в колата си да имате кабели за подаване на ток, не се знае кога ще ви потрябват. Може да се снабдите и със зарядно за акумулатор.

Прочетете инструкциите за експлоатация за местоположението на кутиите с предпазители и тяхната схема. Особено тези, които отговарят за работата на системата за стартиране и горивната помпа. Предпазителите са евтини, така че можете да ги купите предварително и да ги поставите в колата си.

Обслужвайте колата си редовно и не пестете от смяната на свещи или филтри. Не трябва да чакате момента, в който ремъкът на алтернатора стане на парцал.

Източник на статията: avto.mail.ru

съвети полезно подаване на ток акумулатори