Босът на Stellantis предрича още ходене по мъките с чиповете

Недостигът ще продължи до края на следващата година, след това ще настъпи подобрение, твърди Карлос Тавареш

,
Карлос Тавареш

, Stellantis

Карлос Тавареш

И зпълнителният директор на Stellantis Карлос Тавареш заяви, че автомобилната промишленост ще продължи да изпитва недостиг на чипове и през цялата 2023 г. в интервю за френския вестник “Паризиен”.

След това, по думите му, ще настъпи подобрение - не преди началото на 2024 г. обаче.

Ситуацията ще остане много сложна до края на 2023 г., след което ще се облекчи малко“, каза Тавареш

Той добави, че производителите на полупроводници имат интерес да правят бизнес с автомобилните фирми отново, особено след като повишават цените.

Дефицитът на чипове започна в края на 2020 г. заради пандемията от COVID-19 и последвали от нея фактори. Сега той намалява, но това идва на съответната цена - тя е по-висока и продължава да се вдигау, вече заради инфлацията и нарушени доставки покрай войната.

Което се отразява на цените на колите като цяло.

Шефове на Volkswagen заявиха наскоро, че също очакват кризата с полупроводници да продължи и догодина.

Във Франция недостигът продължава да тежи върху продажбите. Въпреки че те са се увеличили с 5 процента миналия месец, все още личи спад от 12 процента от началото на годината.

Сред марките Skoda (+63 процента), Toyota (+60) и Mercedes показват най-големи ръстове за първия есенен месец.

Регистрациите са 141 142. Положително е, че сделките с нови коли вървят нагоре за втори пореден месец.

Продажбите на групата Stellantis са нараснали с 1,7 процента, благодарение най-вече на 13 % плюс при Peugeot.

Renault Group е надолу с 5%, като ръстът от 2,6% при Dacia не компенсира спада от 8,6% при Renault. Volkswagen бележи увеличение от 6,7%.

Peugeot 208 е най-продаваният модел през септември с 67 866 продажби, следван от Renault Clio с 47 589.

Le Parisien

недостиг чипове полупроводници Карлос Тавареш Stellantis