Босът на Renault: Вече никой не влага пари в ДВГ, всичко отива за електромобили

Франция не е на страната на Германия в желанието е-горивата да получат изключение след 2035 г.

Лука де Мео

, CarMarket.bg

Лука де Мео

К азусът със забраната на двигателя с вътрешно горене в новите коли чрез въвеждане на нулеви емисии от 2035 г. продължава да е тема №1 в Европа.

Можехме да сме забравили и да чакаме въпросната година и всичко, което трябва да се случи след нея, но Германия заплаши с вето, ако не получи изключение за е-горивата. Италия пък атакува по "другия фланг" за биогоривата.

Европейската комисия гарантира на Германия да получи своето с отделна категория, но това изглежда не задоволи Берлин. Вчера бе заявено, че страната на Volkswagen, Mercedes и BMW не бърза, независимо, че ЕС бърза - мярката може да се гласува и по-нататък, тъй като 2035 г. е далеч. Важното е да се изпипат нещата.

Разбира се, далеч не всички са на това мнение. Много марки, както и държави настояват да не прави никакво отстъпление, тъй като вече наблюдаваме трайни климатични промени.

Сред тях е Франция, а Renault е водещ бранд, не само за страната, а въобще. Компанията има ясна стратегия - още до 2030 г. всички нови модели трябва да са напълно електрически. Дори бизнесът на Renault беше разделен и структуриран през 2022 г.

Не мисля, че има някой, който да разработва напълно нов двигател с вътрешно горене в Европа. Никой. Не и от нулата. Всички пари отиват за електрическа или водородна технология“, заяви босът на концерна Лука де Мео на събитие на брюкселското издание “Политико”.

Той добавя, че старата технология умира, бъдещето е на електрическото задвижване.

Някои от наличните днес двигатели с вътрешно горене ще бъдат спрени от производство през следващите години, докато останалите ще трябва да бъдат актуализирани, за да отговарят на изискванията на Euro 7.

Който, между другото, също е под въпрос за въвеждане през 2035 г.

Германия Франция Лука де Мео забрана на ДВГ двигател с вътрешно горене Renault