Mercedes обяви, че до 2030 г. ще предлага само електрически модели на пазарите, на които „условията го позволяват”. Audi пък ще лансира само електромобили след 2026 г., преди да спре производството на автомобили с ДВГ през 2033 г. Другият голям играч в Голямата германска тройка не е готов да се откаже изцяло от конвенционалните двигатели, тъй като BMW вярва, че в тях все още има живот.
В интервю за Automotive News Europe, шефът на развойния департамент на BMW Франк Вебер казва, че преходът към електромобили няма да е толкова бърз, тъй като има въпроси, на които все още трябва да се отговори: „Кога системата ще е готова да поеме всички тези електрически автомобили? Става въпрос за зарядна инфраструктура, за електричество от възобновяеми източници. Готови ли са хората? Готова ли е системата! Готова ли е зарядната инфраструктура?”
Екоактивисти съдят BMW и Daimler за недостатъчни действия за опазване на околната среда
След това идва въпросът с работната сила, тъй като BMW, подобно на много други производители, разполага с много хора, които работят по развитието на традиционните задвижващи агрегати. Работната сила постепенно се пренасочва към електромобилите, но това е сложен процес, който изисква доста време за подходящо обучение на персонала.
В същото време стандарта Евро 7 се приближава с бързи темпове. Франк Вебер вижда този стандарт като последната голяма инвестиция в бензиновите и дизеловите двигатели. Средствата, вложени в R&D, за да се посрещнат по-строгите регулации за вредните емисии, ще гарантират близкото бъдеще на ДВГ, по-специално поне до края на десетилетието. Вебер смята, че е прекалено рано да се говори за стратегия за бягство от конвенционалните двигатели.
Шефът на Toyota: преходът към електромобили може да е катастрофален за Япония
Вебер изтъква, че BMW не иска да се изтегля прекалено рано от пазара на автомобили с ДВГ, принуждавайки хората да купуват електромобили, особено ако инфраструктурата за зареждането им е далеч от възможността да подкрепи масовото навлизане на електрически автомобили. Говорейки за инфраструктура, баварците инвестират още и в технологията с горивни клетки, която изисква много по-сериозна инвестиция в инфраструктура за зареждане на резервоара с водород.
Skoda направи интериор от захарно цвекло
Внимание: руски производител на зенитни ракети ще прави хибрид на водород и ток