П реди години външни сили ни накараха да нарежем въздържащия фактор С-300, а преди около година ракетите С-400 скараха Турция и САЩ. Но очевидно зенитните ракети не са достатъчни на концерна за въздушно-космическа отбрана „Алмаз-Антей”, който иска да произведе автомобил, задвижван от водород и електроенергия.
Първата крачка бе направена на изложението „Армия-2021”, провело се между 22 и 28 август в Московска област, на което бе представена самоходна електрическа платформа. Тя понася натоварване от 1650 кг, а собственото й тегло е 1200 кг. На нея са монтирани два електромотора, които се захранват от батерия с капацитет 90 kWh. Платформата е с размери 4,3 х 1,89 х 1,03 м.
Втората крачка дойде преди дни с новината, че „Алмаз-Антей” ще отстреля конкуренцията с хибридно возило с пробег над 1000 км. Работното име на хибридния модел е E-NEVA. Буквата "Е" идва от electric, а NEVA е името на една от големите реки в Русия. Очаква се, че моделът ще се предлага в две модификации. Първата ще се задвижва от водород, като тя ще може (твърдят) да изминава над 1000 км. Втората е по-интересна: хибриден модел на водород и ток, оборудван с 52-литров резервоар и батерия с капацитет 70 kWh. Оценките на руските експерти са, че подобна комбинация ще позволи зареждане на колата в електрическата мрежа, като възможният пробег ще е около 800 км.
Заместник генералният директор на „Алмаз-Антей” по производствено-технологичната политика е потвърдил, че концернът работи по създаването на хибриден автомобил. Александър Ведров разяснява, че основната задвижваща сила ще идва от водорода, а електромоторът ще работи като помощен източник на енергия. „Ние вече имаме електромобил, той се движи. Но ние тръгнахме по пътя на създаването на хибрид, в който основният двигател работи на водород. При това енергията, генерирана по време на движение, ще се събира в батерия, а електрическата тяга ще е помощен източник, който ще е достатъчен за определен брой километри.”
„Алмаз-Антей” обединява около 60 предприятия, занимаващи се с разработката и производството на въоръжение за противовъздушната и противоракетната отбрана, в това число С-300, С-400 и С-500.
Жан-Филип Императо: „Аз продавам Alfa Romeo, а не iPad с кола около него”
Шефът на Toyota: преходът към електромобили може да е катастрофален за Япония
Стойността на дефицитни микрочипове в Китай е скочила 300 пъти