Екоактивисти съдят BMW и Daimler за недостатъчни действия за опазване на околната среда

Пламен Георгиев,
BMW iX5 Hydrogen

, BMW

BMW iX5 Hydrogen

Г ерманските екоактивисти от Deutsche Umwelthilfe са завели дело срещу BMW и Daimler, че не са направили достатъчни с политиките си за намаляване на емисиите СО2, за да се борят адекватно с климатичните промени.

Делото е първото подобно, в което германски граждани съдят частна компания за климатични промени, съобщава Reuters. Това би могло да повлече крак и за други подобни дела, като Volkswagen очаква подобен ход от Greenpeace.

Макар и трите германски компании да ангажираха своето бъдеще с пълна електрификация на моделната си гама, DUH смята, че те не правят достатъчно, за да намалят въглеродните емисии. Повод за това е съдебен прецедент от май 2020 г.

Иска се много повече за постигане на СО2-неутралитет

Тогава германският върховен съд отсъжда, че държавният климатичен закон не прави достатъчно, за да защити бъдещите поколения, като постави прагове за вредните емисии за основните икономически сектори. Това съдебно решение постановява, че вредните емисии СО2 трябва да се намалят с 65% спрямо нивата от 1990 г., като тази цел трябва да бъде постигната до 2030 г. Германия трябва да постигне СО2-неутралитет до 2045 г.

От Daimler коментираха, че не виждат основание за подобно дело, добавяйки, че „ние отдавна сме казали ясно, че поемаме път на климатична неутралност: нашата цел е да бъдем изцяло електрически до края на десетилетието – на пазари, които го позволяват.”

От своя страна BMW наскоро обяви поредните си стъпки за понижаване на CO2, като фокусът е поставен върху фазата на използване на автомобилите, която с над 70% формира най-големия дял от глобалния баланс на CO2 на BMW Group. До 2030 г. емисиите на CO2 на автомобил за изминат километър ще бъдат намалени поне наполовина в сравнение с 2019 г.

Излишно е да се казва, че ако DUH спечели в съда, това може да се превърне в опасен прецедент за автомобилната индустрия.

Жан-Филип Императо: „Аз продавам Alfa Romeo, а не iPad с кола около него”

Шефът на Toyota: преходът към електромобили може да е катастрофален за Япония

Стойността на дефицитни микрочипове в Китай е скочила 300 пъти

Източник на статията: Vesti.bg

CO2 неутралитет Daimler BMW екоактивисти