BMW държи на думата си: усъвършенства основен бензинов двигател

Двигателят B58 в BMW 540i (G60) може да генерира 370 к.с.

Пламен Георгиев,
BMW 540i

, BMW

BMW 540i

С лед няколко месеца BMW ще представи актуализирана версия на 6-цилиндровия двигател В58. B58 TÜ2 (B58B30M2) ще бъде вграден в редица нови модели на BMW, от предстоящия BMW 740i до бъдещия BMW 540i (поколение G60).

Настоящото 540i се задвижва от същия двигател B58, но мощността му е 335 к.с. Предполага се, че ревизираният двигател ще генерира 370 „коня”, което ще го направи най-мощният вариант извън портфолиото на M Performance.

Имайки предвид, че настоящите M Performance модели генерира 382 к.с., предстоящите модели M Performance с новия B58 TÜ2 вероятно ще прескочат границата от 400 к.с. Макар новият агрегат да предлага по-висока мощност, спокойно може да се предположи, че инженерите са направили всичко необходимо, за да го направят и по-ефикасен, с по-добро топлоотделяне. От BMW Blog смятат, че може да са монтирани нов всмукателен колектор и по-голямо турбо.

Източниците на специализираното издание твърдят, че поколение G60 ще е с почти 50:50 разпределение между хибридните и EV моделите, като последните ще разчитат на познатите задвижващи конфигурации от iX и i4. Батериите също ще са тези от двата споменати електромобила, така че може да се очаква електрическата Серия 5 с батерия 100+ kWh.

На хибридния фронт може да се очаква 2-литрови и 3-литрови двигатели, комбинирани с различни по мощност електромотори. Може да се очакват сериозни мощности, особено от 3-литровия хибрид. Вероятно такава система ще замени 4,4-литровия V8 в М550i, което означава, че може да се предположи над 500 к.с. мощност.

Стартът на производството на BMW 5 Series (G60) е плануван за юли 2023 г. Комбито на „петицата” (G61) ще се появи година след това.

BMW бензинови двигатели ДВГ двигател B58