BMW Серия 3 е ядрото на моделната гама на баварците до степен, че нейните силни черти (и слабости) определят самата марка. В средата на жизнения цикъл на 7-то поколение на модела, технологията се намесва в обичайното освежаване на модела, който дава същинския смисъл на баварското мото The Ultimate Driving Machine.
BMW Серия 3
Проблемът е, че дните, когато Серия 3 беше като автомобилна валута, подобно на VW Golf, вероятно отминаха, благодарение на безмилостния преход към SUV. Но продажбите на емблематичния 3-обемен баварски седан остават константа, като от 2019 г. до момента от последната генерация са продадени около 1,1 млн. автомобила (от общо 16 млн. от 1975 г. насам).
![](https://m.netinfo.bg/media/images/50288/50288028/685-395-bmw-seriia-3.jpg)
BMW България
Това значи само едно: баварците няма да изоставят своята икона, въпреки че на небосклона предстои да изгрее друга звезда, тази на Neue Klasse. Предишният път, когато това се случва – през 60-те години – тя оправи финансите на компанията и дизайнът на Хофмайстер процъфтява оттогава до днес.
Сега счетоводният баланс на BMW не се нуждае от спасител, но новата електрическа вълна ще преосмисли цялата баварска гама и философия до степен, че част от облицовките в интериора ще бъдат направени от рециклирани рибарски мрежи.
Интериорът в обновената „тройка” продължава да предлага кожа (много), алуминий и карбон, но и нещо коренно различно от досега.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/50288/50288045/685-395-bmw-seriia-3.jpg)
BMW България
Именно тук „тройката” е претърпяла най-забележимите промени, които баварците започнаха да разгръщат с електрическите iX и i4. Сега на ред на Серия 3 да се сдобие с BMW Curved Display (два дисплея с диагонали 12,3 и 14,9 инча, обединени под една повърхност). Години наред баварците бяха консервативни по отношение ергономичността, която предлагат физическите бутони, но броят им вече е сведен до минимум, като дори контролът на климатика става през дисплея. Контролерите между седалките остават константа, но осмото поколение на операционната система наистина предлага отлична интуитивност при работа с нея.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/50288/50288039/685-395-bmw-seriia-3.jpg)
BMW България
Когато седмото поколение (G20) дебютира преди три и половина година, имаше хора, които веднага възроптаха срещу по-смелия дизайнерски подход. Днес критиците мълчат, защото същите тези дизайнери не лепнаха радиаторната решетка от Серия 4 и тук, което запазва по-класическия облик на модела спрямо двувратия събрат.
Иначе, нехарактерно за този етап от развитието на всеки модел, дизайнерите не са си почивали и са направили някои видими промени в предницата на колата. Общата формата на светлините е останала (почти) непроменена, но светлинните блокове са различни. Променен е и „пълнежът” на „бъбреците”: вместо хромираните декорации вече виждаме матово черни ребра. Нова е и пчелната пита в бронята, както и страничните въздуховоди в нея, насочващи въздушния поток към колелата.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/50288/50288033/685-395-bmw-seriia-3.jpg)
BMW България
От пиле – мляко. Това потенциалният клиент може да намери под предния капак. Седанът се предлага с три, а комбито с четири плъг-ин хибрида. Отделно имаме четири бензинови и четири дизелови версии с четири и шест цилиндъра, включително последното поколение 4-цилиндров бензинов агрегат с изпускателен колектор, интегриран в главата на цилиндъра.
Ford Bronco има една цел: широката усмивка (тест драйв)
Citroen C5 X e плод на гениално генно модифициране (тест драйв)
Шестцилиндровият бензинов мотор и всички дизели разчитат на 48-волтова мека хибридна технология. „Шестакът” върви стандартно с xDrive, докато интелигентната система за задвижване на четирите колела се предлага като опция за два бензинови и два дизелови варианта, както и за всички плъг-ин хибрида.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/50288/50288031/685-395-bmw-seriia-3.jpg)
BMW България
За мое удоволствие (защото да караш нова дизелова кола вече е изключителна рядкост) аз попаднах на дизелов седан, а след това и дизелово комби. Именно то ми напълни душата: нисък център на тежестта, xDrive, малък разход и по-голям товарен обем. Всичко това опаковано във формите на Серия 3 Туринг - перфектен за моите нужди, разбирания и предпочитания комбинация.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/50288/50288044/685-395-bmw-seriia-3.jpg)
BMW България
Кормилното управление винаги е било сред най-силните черти на всеки модел на BMW. Този не прави изключение. През волана се усеща нивото на сцепление във всеки един момент, като получаваш и много интуитивно усещане за ъгъла на завъртане, който трябва да приложиш, за да вземеш прецизно поредния завой. А такива към „Бузлуджа” и след това „Шипка” – колкото искаш.
Макар по окачването и задвижването да са използвани повече алуминиеви части, от който материал са изработени предният капак и калниците, теглото на това комби не е от най-малките – близо 1,8 тона. Но окачването е онзи фактор, който превръща и седана, и комбито в най-приятният спътник за преход през Стара планина. Към удоволствието прибавям и обагрената във всички нюанси на жълтото, оранжевото и кафявото планина, за да допълня цялостната картинка.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/50288/50288037/685-395-bmw-seriia-3.jpg)
BMW България
А тя изглежда идилична от седалката зад волана, която, както винаги, е прекрасназа дълъг път с висока си странична опора. Дизеловият 2,0-литров дизел разчита на секвенциално принудително пълнене, като по-голямата от двете турбини е с променлива фаза на газоразпределението. Агрегатът е със 190 к.с. и 400 Нм, които са чудесни в завоите. Работи много рафинирано и плавно, а в края на деня даде разход от 6 л/100 км, макар нито за момент да не съм го щадил, дори напротив. Със сигурност тази конкретна версия не е сред най-бързите, но в точните условия носи удоволствие от шофирането.
„Тройката“ е истинско бижу, а комби версията на мен дори ми допада повече. Вози твърдичко за семеен автомобил, но този компромис трябва да бъде приет заради отличното пътно поведение. Към него добавям икономията и атрактивната визия, а силно промененият интериор е в унисон с новите тенденции за пълно дигитализиране на изживяването зад волана. Всичко това си има своята цена.
Технически характеристики
BMW 320d xDrive Touring
Размери
Дължина, мм: 4713
Широчина, мм: 1827
Височина, мм: 1445
Междуосие, мм: 2851
Тегло, кг: 1775
Двигател
Вид: редови, 4-цилиндров, битурбо
Работен обем, куб. см: 1995
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 190 при 4000
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 400 при 1750-2500
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 225
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,5
Среден разход, л/100 км: от 5,3 – 6,0
Вредни емисии СО2, г/км: от 139 - 157
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 104 850