Вятърът на промяната за Renault задуха с Austral (тест драйв)

Austral изглежда атрактивно, усеща се като технологичен и отлично оборудван автомобил, един от най-просторните в класа и харчи малко

,
Renault Austral тест драйв

CarMarket.bg

П реди 33 години светът ликува: Берлинската стена е свалена, Студената война е приключила. Година по-късно Scorpions вадят най-емблематичното си парче (и едно от най-досадните като звучене за мен), в което се пее:

Follow the Moskva

Down to Gorky Park

Listening to the wind of change

Проблемът е, че днес, 32 години по-късно, новините отново идват от Москва, този път с последната строфа от първия куплет:

Soldiers passing by

Спирам дотук с адресата на емблематичното парче на немската метъл банда, за да погледна към топлия австралийски вятър аустрал, който носи промяната за Renault.

Този „вятър” е призван да върне лидерството на Режията в С-SUV сегмента. Това няма да стане лесно, тъй като всяка компания има минимум по един представител тук, но нужните съставки са налице, особено що касае вътрешно пространство и най-вече – качеството и материалите в интериора. В това отношение Austral сякаш не е модел на Renault, а е рожба на премиум марка.

Дизайнът е първосигналното впечатление, което оставя всеки автомобил у клиента. Сигурен съм, че посетителите в шоурумовете на Renault няма да останат разочаровани, защото Жил Видал е свършил чудесно работата си. Това е същият човек, който направи тази впечатляваща визия на новата линия Peugeot, а сега се е заел със задачата да направи същото за Режията. И не разочарова.

За това му помага новата платформа CMF-CD на Алианса. Колелата с размер до 20 инча (като на тестовия модел) подчертават силует с линия на капака близо до арките на колелата.

 STOP&GO: 4CONTROL намалява диаметъра на завой с над един метър: от 11,2 до 10,1 метра.

CarMarket.bg

STOP&GO: 4CONTROL намалява диаметъра на завой с над един метър: от 11,2 до 10,1 метра.

Автомобилът включва и всички традиционни SUV елементи: предни и задни защитни кори, контрастни протектори отстрани и върху праговете, пътен просвет от 180 мм и висока средна линия. Отпред впечатление прави огромното лого под стъклено покритие. Трябва да отбележа, че фаровете с до 7 светлини модула на лъча се предлагат в три версии: LED Pure Vision, LED Adaptative Vision и LED Matrix Vision с динамични мигачи, с които е оборудван този автомобил.

И ако отпред има повече „бъбриви” елементи, то задницата на автомобила е изключително стилна с този дълъг бумеранг светлинен подпис.

 STOP&GO: Заедно двата екрана (12-инчов на централната конзола и 12,3-инчов пред водача) се простират върху 774 кв. см. Площта става почти 1000 кв. см, ако се включи Head-up дисплеят.

Renault

STOP&GO: Заедно двата екрана (12-инчов на централната конзола и 12,3-инчов пред водача) се простират върху 774 кв. см. Площта става почти 1000 кв. см, ако се включи Head-up дисплеят.

Най-голямата изненада откривам вътре. Това е интериор на автомобил от луксозния сегмент, а не на масов модел, какъвто ще се превърне Austral. Дори мога да съм още по-категоричен, като кажа, че той е по-луксозен от този на Megane T-Tech.

Там също е има дигиталната OpenR (с операционна система Android) архитектура с два екрана под формата на буквата L. Вертикалният 12-инчов екран е върху централната конзола на автомобила, а хоризонталният 12,3-инчов (може да се конфигурира в четири различни изгледа) е интегриран в арматурното табло зад волана. Заедно двата екрана се простират върху 774 кв. см. Към тях се добавя и новият 9,3-инчов head-up дисплей.

 STOP&GO: Пространството в интериора е едно от най-добрите в класа (що касае място за краката и главата на пътниците на втория ред), като предлага до 35 л обем за съхранение в различни ниши в интериора.

CarMarket.bg

STOP&GO: Пространството в интериора е едно от най-добрите в класа (що касае място за краката и главата на пътниците на втория ред), като предлага до 35 л обем за съхранение в различни ниши в интериора.

Но най-впечатляващи за мен са материалите. Такива в модел на Renault никога не са използвани. Само по вратите преброих седем различни текстури, което е атестат за качество. Към това топ изпълнението iconic Esprit Alpine добавя сини шевове, тапицерия от Алкантара с въглеродни влакна, Напа кожен волан с вложки от алкантара и шевове в синьо, бяло и червено, алуминиеви педали и прагове на вратите, носещи логото Alpine.

 STOP&GO: 4CONTROL позволява на задните колела да завиват до 5° в обратна посока на предните колела (в сравнение с 3,5° при предишното поколение), когато автомобилът се движи с ниска скорост.

CarMarket.bg

STOP&GO: 4CONTROL позволява на задните колела да завиват до 5° в обратна посока на предните колела (в сравнение с 3,5° при предишното поколение), когато автомобилът се движи с ниска скорост.

В областта на задвижването Renault е тръгнал срещу принципа си да използва технологичния арсенал на Алианса. Вместо да вземе 1,5-литровия турбо бензинов двигател от Qashqai, под капака на Austral е монтиран напълно нов 1,2-литров 3-цилиндров турбо двигател (96 kW и 205 Нм), съчетан с електрически мотор (50 kW и 205 Нм), 1,7 кВч / 400 V литиево-йонна батерия и интелигентна многорежимна скоростна кутия. Комбинираната мощност е 200 к.с.

Освен него клиентите могат да избират между два меки хибрида. Първият е същият този нов 1,2-литров мотор с 48V литиево-йонна батерия и стартер-генератор. Двигателят е със 130 к.с. и ръчна скоростна кутия. Другият двигател е 1,3-литров 4-цилиндров, разработен с Daimler. Той работи заедно със стартер-генератор и 12V литиево-йонна батерия. Предлага се във версии със 140 (ръчна кутия) и 160 к.с. (автоматична X-TRONIC кутия).

 STOP&GO: Austral се предлага в седем екстериорни цвята, най-високото ниво на оборудване включва двуцветен екстериор като стандартно оборудване.

CarMarket.bg

STOP&GO: Austral се предлага в седем екстериорни цвята, най-високото ниво на оборудване включва двуцветен екстериор като стандартно оборудване.

Задвижващи са само предните колела, което, отново по стар български обичай, може да се сметне за недостатък. У нас хората искат да теглят 200 кг допълнително тегло всеки ден, за да имат 4х4 при нужда 1-2 пъти в годината, когато решат да не чакат на лифта, а да се качат на Бъндеришка поляна с „джипката”.

В Западна Европа хората са прагматични и предпочитат да изразходват по-малко гориво всеки ден. Между другото пакетът Extended Grip включва допълнителните режими (към Eco, Comfort, Sport и Perso) Snow и All roads, но все пак не могат да се мерят с класичестото 4х4.

Renault Megane E-Tech Electric: Нова надежда (тест драйв)

Volkswagen T-Roc носи жезъла с достойнство (тест драйв)

Тук Renault отново се различава от всички останали, тъй като предлага на клиентите си третото поколение на системата за завиване на четирите колела 4CONTROL Advanced. Лично за мен това е по-добрият вариант, тъй като тя наистина повишава стабилността на пътя, неутрализирайки недозавиването на класическото 4х4.

 STOP&GO: Топ нивото на оборудване iconiq Esprit Alpine предлага 20-цолови Daytona джанти.

CarMarket.bg

STOP&GO: Топ нивото на оборудване iconiq Esprit Alpine предлага 20-цолови Daytona джанти.

Шасито на Austral се предлага в две версии: гъвкава торсионна греда за модели с предно предаване и заден многораменен мост с 4CONTROL Advanced.

Когато автомобилът се движи с висока скорост или завива със скорост над 50 км/ч, задните колела завиват с до 1° в същата посока като предните колела. Така се увеличава маневреността е се намалява диаметърът на завой с повече от метър (10,1 м). Благодарение на задвижващият актуатор на задната ос, задните колела могат да завиват до 5° в обратна посока на предните колела (в сравнение с 3,5° при предишното поколение). Така чувствително се увеличава стабилността на пътя. Имах възможност лично да се уверя в това на сухо и мокро по планинските пътища над Мадрид, където се проведе международният тест драйв на модела.

 STOP&GO: Моделът е оборудван с 32 системи за подпомагане на шофирането (ADAS).

CarMarket.bg

STOP&GO: Моделът е оборудван с 32 системи за подпомагане на шофирането (ADAS).

За мен нещата винаги са опирали до усещания. Austral се усеща като модел на премиум производител. Създават го материалите, детайлите (като малкото френско флагче върху седалките, подобно на шведското във Volvo) и 4CONTROL, чийто аналог предлагат много по-скъпи германски модели. Дръжката на централния тунел между двете седалки наподобява тази на управлението на тръстерите в изтребителите от „Топ Гън: Маверик”, а бутонът на Multi Sense върху волана – на типичен суперспортен италиански автомобил.

Dacia Duster е газово зависим, но това е чудесна новина (тест драйв)

Ariya е най-доброто произведение на Nissan (тест драйв)

За да няма грешка за посоката, към която е поел Renault, тестовият Austral бе оборудван с аудио система Harman Kardon, панорамен покрив, 32 ADAS системи. Седалките са много удобни, но не и с добра странична упора. Мястото на задните ред е впечатляващо, като тук моделът е сред лидерите по този параметър. Що касае динамиката, Austral не е бърз, но се усеща комфортен и много добре стъпващ в завой. Средният разход при моето шофиране бе 6,3 л/100 км. Трансмисията е с 15 режима, но човек трябва да привикне към нея. Всичко работи по мед и масло при спокойно, плавно шофиране. Нещата се усложняват леко, когато рязко сгазите педала на газта, защото има едно осезаемо форсиране на двигателя.

 Renault Austral тест драйв

CarMarket.bg

Renault Austral тест драйв

Логично стигам до цените, макар да се опасявам, че читателят може да види само тях, оставяйки всичко казано преди това на заден план. И това не е опит за адвокатстване в полза на Renault, просто у нас все още битуват някои стереотипи за френските коли, с емблемите на които има интересна аналогия.

Именно това ще е най-големият проблем на Austral у нас – стереотипите. Другото си го има. Е, няма 4х4 (което също е стереотип в България), но пък си има завиваща задна ос. Тя не е заместител, но все пак прави автомобила много маневрен и управляем.

CarMarket.bg

А що касае самите цифри, то стартовата цена на Austral (мек хибрид със 140 к.с.) е 58 990 лв. Топ изпълнението, което тествах аз (хибрид с 200 к.с.), е 80 990 лв. (дори имаше панорамен покрив, металик, Harman&Kardon и още няколко екстри за около 8000 лв. в плюс). Очевидно Renault се препозиционира в ценовия сегмент, но наистина моделът е много добре оборудван. За сравнение ща кажа, че Peugeot 3008 PHEV 225 започва от 92 360 лв., а топ изпълнението му е 101 871. Kia Sportage Hybrid с 230 к.с. и 4WD стартира от 79 000 лв. с ДДС. С други думи казано, ако някой ви каже: „аз за тия пари щях да взема страшен автомобил”, просто го попитайте: Кой? Ако почне да ви изброява 10-годишен „нов внос”, трябва да смените събедесника.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Renault Austral E-Tech 200

Размери

Дължина, мм: 4510

Широчина, мм: 1825

Височина, мм: 1644

Междуосие, мм: 2667

Тегло, кг: 1517/1627

Двигател

Тип: 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1199

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 130 при 4500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 205 при 1750

Хибридно задвижване

Макс. мощност, к.с.: 200

Макс. въртящ момент, Нм: 205

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 175

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,4

Среден разход, л/100 км: 4,6/4,8

Вредни емисии СО2, г/км: 104/109

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 74 990

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: около 88 000

Тест драйв Рено Аустрал Renault Austral Renault