Renault Captur E-TECH изнася урок по икономичност (тест драйв)

С пълен резервоар, натоварен автомобил, постоянно работещ климатик и този маршрут, хибридният Captur показа на борд компютър възможни 1000 км пробег

Renault Captur E TECH Hybrid

, CarMarket.bg

Renault Captur E-TECH Hybrid

П опулизмът е обзел българската политическа класа и общество, при това доста успешно, както показват последните пленарни заседания, месеци, години, избори. Вече се чуват обещания за таван на цените на горивата, когато дадена партия дойде на власт. Звучи добре за ушите на гласоподавателя, същият, който в момента плаща 3,44 лв. за литър А-95. Не ми се вярва това да се случи по доста причини, затова отново всеки трябва сам „да си преценя”, или сам да се спасява.

И ако до скоро водещото за клиента при избора му на автомобил да бе показателят надеждност, днес купувачите на нови и употребявани автомобили се интересуват на първо място от разхода на гориво. Има и друг вариант: покупката на електромобил, при който клиентът показва трипръстова комбинация с преобладаващ среден на бензиностанциите. За съжаление страната ни е доста назад по пътя на електрификацията. Вярно, на годишна база регистрираните електромобили у нас са се увеличили с 83%, но общата им цифра (по данни на КАТ) е малко над 4600 (към 1 юли 2022 г.).

 STOP&GO: Изминах общо 866,5 км, като 45% от разстоянието съм изминал на ток, през 60% от времето съм карал на електричество, а средният разход на гориво е 4,8 л/100 км.

CarMarket.bg

STOP&GO: Изминах общо 866,5 км, като 45% от разстоянието съм изминал на ток, през 60% от времето съм карал на електричество, а средният разход на гориво е 4,8 л/100 км.

Тогава решението е хибрид или плъг-ин хибрид. Признавам си честно: допускал съм много голяма грешка до момента. В моето мислене не броях хибридите за реална алтернатива. За мен възможността на плъг-ин хибрида да изминава 40-100 км (при новото поколение на Mercedes) бе от първостепенно значение. Да, когато е в града и зареждате редовно, това е супер решение. Но на дълъг път, без възможност за зареждане на батерията, плъг-ин хибридът издиша и в много случаи разходът му е по-голям от на съпоставим бензинов двигател.

Затова си има класически хибрид. Renault Captur E-TECH ми отвори очите. Ако искате нов и икономичен автомобил, но нямате възможност за електрически Megane например, технологията E-TECH наистина ще ви зарадва с икономичността си.

Compass дава точна посока за пътя на Jeep (тест драйв)

BMW 8 Series - атлетът с елегантния скъп костюм (тест драйв)

Оборудван с два електромотора, батерия и интелигентна многорежимна скоростна кутия, Captur E-TECH Hybrid позволява на водача до 80% електрическо шофиране в градските условия и гарантира електрически старт на автомобила всеки път. Хибридният двигател E-TECH спестява до 40% гориво в сравнение с еквивалентен ДВГ двигател в градски цикъл.

 STOP&GO: Хибридният двигател E-TECH спестява до 40% гориво в сравнение с еквивалентен ДВГ двигател в градски цикъл.

CarMarket.bg

STOP&GO: Хибридният двигател E-TECH спестява до 40% гориво в сравнение с еквивалентен ДВГ двигател в градски цикъл.

Това е буквалният превод на пресрелийза, на който трудно човек може да повярва. Явно от компанията също са помислили така, затова тестовият ми автомобил бе оборудван с устройство, час от интерактивната платформа E-Tech drive, която дава възможност на клиентите да се запознаят с реални данни от техните собствени тестови шофирания. Платформата събира разнообразна информация от автомобила – кога се движи на електричество и кога – не, какъв е разходът на гориво за периода на тестовото шофиране, колко гориво и вредни емисии са спестени спрямо еквивалентен бензинов автомобил, и предоставя на клиента подробен интерактивен рапорт за тяхното тестово шофиране.

Моето бе в продължени на 10 дни, което ми даде възможност наистина да оценя аспекти от автомобила, които преди (макар да съм карал Captur) не съм успявал. За тях ще разкажа сега, но първо сумарно ви показвам „тотала” от моето шофиране.

Renault България

Маршрутът: София – Кавала – София. Изминах общо 866,5 км, като 45% от разстоянието съм изминал на ток, през 60% от времето (17,24 ч) съм карал на електричество. Средният разход на гориво е 4,8 л/100 км. Тук ще отбележа, че на Гоце Делчев (на път за Кавала) долях 11-12 л (40 лв. общо), тъй като цената на бензина в Гърция е доста „дебела”. Когато направих това, борд компютърът ми даде възможен пробег от 1000 км. В крайна сметка върнах автомобила с оставащо гориво за 250 км. Така спокойно мога да заключа, че изминатата от мен дистанция от 866 км можах да направя с един резервоар от 48 л.

CarMarket.bg

Ако автомобилът е второто ви АЗ, то със сигурност сте наясно с много от тънкостите, които помагат за намаляване на разхода. Две от тях – изваждане на всичко ненужно от колата (с цел намаляване на теглото) и ограничаване използването на климатика са основни. В моя случай точно тези два съвета аз не спазвах по никакъв начин – колата беше пълна догоре (не е трудно при този малък багажник, затова половината от задните места бяха за чанти) за едноседмично море, а климатикът (при 32 градуса всеки ден) нямаше как да бъде спрян и за момент.

Opel Astra - отговор с характер (тест драйв)

Раздвоение на личността с BMW 2-Series Active Tourer (тест драйв)

И въпреки това Captur само посръбваше от бензина, за което умишлено на няколко места оставям активен линк, за да може сами да разгледате и проверите подробности за моето шофиране. Разбираемо, в градски условия качествата на хибрида изпъкват най-ярко, като тук спестяванията са 15-20% спрямо бензинов еквивалент. Но икономия се постига и извън града, когато десният крак натежава върху педала на газта, а мисълта ми не е била да пестя. И въпреки това пак (например дистанцията Гоце Делчев – Кавала от 152 км) има икономия от 6%, като през 48% от времето съм карал на електричество. Но все пак уточнявам, че има много сериозно спускане след „Илинден”. Затова връщам движението в обратна посока (Добринище - София от 192 км), при което имаш качване на "Предела" и доста дълго изкачване по "Струма". Отново: 6% икономия и 49% движение на електричество. Наистина данните от платформа E-Tech drive са много интересни.

 STOP&GO: Дори на дълъг път, хибридното задвижване дава от 5 до 10% по-добра икономия спрямо еквивалентен бензинов двигател.

CarMarket.bg

STOP&GO: Дори на дълъг път, хибридното задвижване дава от 5 до 10% по-добра икономия спрямо еквивалентен бензинов двигател.

Но интересна е и самата технология, която позволява всичко това. Защитена е от 150 патента. Един електромотор играе ролята на стартер генератор, друг задвижва предните колела, докато технологичният комплект завършва иновативната скоростна кутия без съединител и с няколко режима, която се използва в моторните спортове. Мога да изпиша още за тази трансмисия, но не смятам, че е нужно.

Ща кажа обаче, че тя оставя и едно неприятно усещане, когато изправите автомобила пред сериозно изпитание: кик-даун ускорение или изкачване на стръмен наклон с висока скорост. И в двата случая 3-цилиндровият двигател скача в максимални обороти, а power няма. Затова и аз се научих как да помагам в такива ситуации на трансмисията и двигателя: първо, плавно шофиране, резките ускорения не са силната част на този тип задвижване; второ, леко отпускане на газта, за да дам глътка въздух на мотора и трансмисията, която да влезе в оптимален режим.

CarMarket.bg

Този конкретен аспект от работата и малкият (422 л по книжка не би трябвало да са малки, но на път за море са недостатъчни) багажник са основните ми критики към Captur. Всичко друго е само в положителния аспект, защото, на първо място – Captur изглежда изключително добре, още повече в този син цвят и ниво на оборудване RS Line. Характерните светлини, стоповете и възможностите за персонализация (в моя случай двуцветно изпълнение на каросерията) правят автомобила едно от най-ярките предложения в сегмента. Контрастиращият хром в профила завършват картинката, която накара един грък с Golf VI да вдигне завистливо палец на одобрение със задължително висящата през левия прозорец ръка.

 STOP&GO: Моделът може да бъде поръчан с 10-инчово приборно табло и 9,3-инчов дисплей на инфоразвлекателната система.

CarMarket.bg

STOP&GO: Моделът може да бъде поръчан с 10-инчово приборно табло и 9,3-инчов дисплей на инфоразвлекателната система.

Интериорът е също толкова атрактивен, като на първо място трябва да отдам заслуженото на качеството на материалите, които са меки и приятни на допир (дори и на облицовката на вратите и на нивото на коленете, където дясното се опира). „Летящата” централна конзола и формата на скоростния лост също са сред фаворитите ми в оформлението на интериора. Разположението на лоста е много удобно, навявайки помисли за спортни изпълнения, но Captur няма такива качества.

DS 4: Богинята на висшата френска мода (тест-драйв)

Dacia Jogger е без конкуренция на пазара (тест драйв)

Моделът залага на многото възможности за персонализация, както и на факта, че предлага най-големите дисплеи в сегмента. Моделът може да бъде поръчан с 10-инчово приборно табло и 9,3-инчов дисплей на инфоразвлекателната система. Червените акценти по тапицерията, вентилационните отвори, шевовете на предпазните колани и волана, както и алуминиевите педали са задължителен елемент от оборудването RS Line. Седалките са комфортни, а мястото за дългите крака на сина ми отзад (на 13 вече е по-висок от мен) е повече от достатъчно.

CarMarket.bg

За съжаление повече от достатъчна е и цената, която на този конкретен тестови автомобил е 59 290 лв. с ДДС. При сегашната ценова ситуация се зарекох, да не коментирам повече темата. Ще дам само за сравнение най-близкия конкурент: Peugeot 2008 1,2 PureTech 130 EAT8, чиято цена на оборудване GT e 58 269 лв. с ДДС (60 994 за GT Pack), но моделът не е хибрид с два електромотора и батерия. Всеки сам да си преценя.

Технически характеристики:

Renault Captur E-TECH Hybrid 145

Размери

Дължина, мм: 4227

Широчина, мм: 1797

Височина, мм: 1576

Междуосие, мм: 2639

Собствено тегло, кг: 1363

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 90 при 5600

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 148 по 3600

Системна мощност, к.с.: 145

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 170

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,9

Среден разход, л/100 км: 4,3 – 4,4

Вредни емисии СО2, г/км: 105/115

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 50 090

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 59 290

Renault Renault Captur Renault Captur E-TECH тест драйв