Раздвоение на личността с BMW 2-Series Active Tourer (тест драйв)

Актив Турер определено носи този синдром, но по-притеснителното за мен е фактът, че очевидно и аз страдам от него, защото, макар това далеч да не е типичното BMW, аз го харесах много. Явно остарявам.

BMW 223i Active Tourer

CarMarket.bg

П реди няколко години мислех да направя два „ръкава”, започнах да гледам обяви за мотори и вече се виждах като редовен посетител на Memento с дългокрако създание зад мен. Мина ми, още съм без „ръкави”, а мотор така и не се научих да карам, камо ли да си купя. Защото по моите разбирания идеалното лекарство за критическата е BMW M240i, което няма никакво отношение към възможностите ми и нуждите на семейството ми, но пък те кара да се чувстваш жив. Дългокракото създание дори няма да го коментирам, M240i не го изключва, но то вероятно си пие кафето рано сутрин в събота на кръстовището на „Раковска” и „Гурко”, докато аз още спя в нас

Докато седя в BMW Серия 2 Актив Турер на път към Солун със семейството си, се чувствам странно. Дори бих казал, че съм леко притеснен. Може би и аз страдам от раздвоение на личността. Все още духът ми иска емоцията и забавлението, което предлага M240i, но се улавям колко спокоен се чувствам на борда на този автомобил, който при това едва-едва посръбва от бензина, както аз турско кафе (в Гърция) на брега на Егейско море. Явно съм прескочил критическата и вече съм чичак на средна възраст, пристъпващ смело към 50-те. Ще трябва да се замисля за пенсията, но последните дни ме успокоиха – ще има увеличение на пенсията, помощи, всички екстри.

CarMarket.bg

Но като оставя самоиронията настрани, раздвоението на личността си е проблем. Поне не съм сам, защото Серия 2 Актив Турер също страда от такова. Този автомобил определено не е типичното BMW – напречно разположен двигател, задвижване на предните колела и каросерия ван. Да, BMW ван. С последните три факта проблем обаче имат заклетите фенове на марката. Е, този автомобил не е за тях.

CarMarket.bg

Защото в „цилиндрите” в Мюнхен има поне няколко етажа, които разбират тънкостите на понятието „ниша”. Едно от определенията е: „използване на ограничени продуктови линии за удовлетворяване нуждите на тесни пазарни сегменти”. Често нишите са възприемани като малки пазарни сегменти. Некоректността в определението произтича от факта, че те не трябва да бъдат обвързвани само с обема на пазарните сегменти, а и с индивидуалните нужди на потребителите. А клиентите на някои нишови продукти разчитат, че чрез запазването на ексклузивния имидж на бранда могат да поддържат собствения си имидж.

На борда на BMW iX постигаш пълна нирвана (тест драйв)

DS 4: Богинята на висшата френска мода (тест-драйв)

Затова нито е странно, нито е чудно, че BMW има и ван в гамата си (два даже), макар че този тип каросерия вече е супер непопулярен, но пък дава възможност на един зъболекар например да се разграничи от многото баварски SUV автомобили по пътищата. Защото Серия 2 Актив Турер е страхотен семеен автомобил. А и фактът, че първото поколение, появило се през 2014 г., успя да се лансира в тираж от 430 000 бройки. Колко пък да е непопулярен този сегмент?

CarMarket.bg

И ето още един факт за онези, които бързат да заклеймят нещо, което не харесват или не разбират. Цели 80% (около 345 000) от продадените автомобили от първото поколение са били на нови за марката клиенти. Това значи, че онези с Excel-ските таблици в „цилиндрите” са си свършили чудесно работата. Дизайнерите са си ги подпомогнали, придавайки на 2-Series Active Tourer типичните за един кросоувър характерни линии, висока позиция на седене и просторен, светъл и интуитивен интериор.

Dacia Jogger е без конкуренция на пазара (тест драйв)

Зад волана на Audi RS e-tron GT се почувствах отново като дете (тест драйв)

Новият модел е пораснал доста спрямо предшественика си. На дължина с 32 мм (4386 мм), широчината е увеличена с 24 мм (1824 мм), а височината с 21 мм (1576 мм). Междуосието е останало непроменено (2670 мм), но следата отпред е нараснала с 25 мм, а отзад – с 26 мм, което се е отразило добре на стабилността на автомобила.

Впечатляваща е била и работата на аеродинамиците, които с няколко активни конструктивни решения, са намалили драстично нивото на паразитните шумове в купето (тук трябва да изтъкна и оптимизираната шумоизолация и акустично оптимизираните гуми). Едновременно с това са постигнали коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,26.

Моделът се предлага с пакети Luxury Line и M Sport, които акцентират върху отделни елементи от дизайна по различен начин. Голямото разнообразие от джанти и 9 екстериорни цвята дават на клиента доста поле за размисъл, когато индивидуализира автомобила си.

CarMarket.bg

Задвижването за този конкретен модел е впечатляващо. Което не е нещо ново, тъй като баварците са изключителни на фронта на двигателостроенето. Да, тук няма да говоря за 3,0-литров „шестак” например, но 223i Active Tourer разчита на изцяло ново поколение 2,0-литров двигател, работещ съвместно с 48-волтова мека хибридна технология (вече се предлага и плъг-ин хибрид).

Тестваме най-атрактивната Skoda: Enyaq Coupe RS iV

При Volkswagen Taigo всичко се свежда до излъчването (тест драйв)

Това ще рече, че към 204 к.с. от 4-цилиндровия двигател са добяват 19 к.с. от електромотора, но сумарната мощност е 218 к.с. и 360 Нм въртящ момент. Тук няма да говоря за ускорение (7,0 секунди е). Ще спомена, че въртящият момент се предава към предната ос посредством нова 7-степенна трансмисия с двоен съединител, а не както сме свикнали в общия случай – от вездесъщия 8-степен „автомат” на ZF.

CarMarket.bg

С него или без него, 223i Active Tourer е вездесъщ на пътя. Този път не с динамика, емоция или супер прецизно кормилно управление, а чрез наистина впечатляващ разход на гориво. Взех автомобила зареден и готов да измине 844 км по борд компютър. Върнах го след 624 км и оставащо гориво за още 260 км (при 45-литров резервоар). Това ще рече приблизително 900 км с бензинов автомобил! Впечатляващо. Не съм го жалил и за миг от София до Солун и обратно. Заводският параметър за среден разход на гориво е 6,6 до 6,0 л/100 км, аз постигнах 6,7 л/100 км. Казвал съм го и друг път, казвам го и сега: не съм карал автомобили на друга марка, който толкова близо да се доближават реалният разход със заводския.

CarMarket.bg

Интериорът е също толкова впечатляващ. Той копира в голяма степен интериора на електрическия флагман iX. При това не говоря само за BMW Curved Display (съставен от два дисплея с диагонали 10,25 и 10,7 инча, обединени под една повърхност), който тепърва ще се разгърне в моделната гама на баварците. Тук става въпрос и за тънкия приборен панел, „плаващият” подлакътник с интегрирания контролен панел, както и минималният брой физически бутони, намиращи са на арматурното табло. Тънките вентилационни отвори гарантира равномерно разпределение на въздуха в интериора. Този минималистичен дизайн на мен ми допада изключително много. Тук добавям новите Aluminium Hexacube декорации на вратите и дървените апликации от евкалипт, които придават премиум усещането в интериора.

CarMarket.bg

Седалките са нови, а задните могат да се местят до 13 см напред и назад, за да се отваря повече място в интериора или багажника съответно. При хибридните версии обемът му е по-малък 415 л (спрямо 470 при тези без батерия и електромотор). За тричленното ми семейство тези параметри са достатъчни. Интересен факт, който не ми се понрави, бе липсата на кръглия контролер на iDrive системата, която лично аз не успях да си обясня. А и не ми се понрави, защото с него съм свикнал, докато с контрола на различни функции от волана трябваше да привиквам.

CarMarket.bg

Аз обаче ще трябва да се преборя с тези ми „пенсионерски” наклонности да изневерявам на типичните за BMW ценности, които винаги са предизвиквали усмивка на лицето ми. Но понякога човек има нужда да се отпусне и да се наслаждава на спокойното и икономично шофиране на път към морето. Клиентите, към които е насочен този автомобил, са спокойни хора, вероятно прескочили критическата възраст. За да си докажа, че тя все още ми предстои, а не съм се запътил към пенсионна възраст, следващият баварски автомобил, който ще тествам, ще е или i4, или М240i. Обещавам си на себе си.

Не казах нищо за цената. Ами, вече се чудя дали има смисъл да коментирам цената на който и да е автомобил. Всички поскъпнаха неимоверно много, а този автомобил, във конфигурацията, която тествам аз, е доста, доста над 100 000 лв., макар да започва от 77 хиляди. Но изминалата година го доказа: много по-малко продажби, много по-високи печалби. Компаниите насочиха вниманието си към най-скъпите и луксозни свои модели, така че този факт може да попречи на Серия 2 Актив Турер.

Технически характеристики

BMW 223i Active Tourer

Размери

Дължина, мм: 4386

Широчина, мм: 1824

Височина, мм: 1576

Междуосие, мм: 2670

Маса, кг: 1620

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1998

Макс. системна мощност, к.с. при об./мин: 218 при 5000-6500

Макс. системен въртящ момент, Нм при об/мин: 360 при 1500-4000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 241

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,0

Среден разход, л/100 км: 6,0 – 6,6

Вредни емисии СО2, г/км: 137 - 149

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 76 900

BMW S85 BMW Серия 2 Актив Турер BMW 223i Active Tourer Тест драйв