Караме Kuga: най-електрифицираният модел на Ford

,
Ford Kuga тест драйв

Ford България

В опит да отмъкне клиенти от Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan и Peugeot 3008, новият Ford Kuga предлага по-изчистен екстериор, изключително просторен интериор и доста богата палитра за задвижване, като автомобилът се кичи със званието „най-електрифициран модел” в гамата на Ford. Но това далеч не е единствената силна черти в характера на новия модел.

Започвам от външния вид на Kuga, който ме кара да мисля, че гледам един раздут до мащабите на SUV Focus, но дизайнерите са направили така, че да не изглежда като някаква силиконова кукла, решила да се „разкраси“ при д-р Е. Пластмасите от предишното поколение са изчезнали почти напълно, като дизайнерите са заложили на плавните линии и извивки.

Моделът ляга върху по-дълга база, има по-дълъг преден капак, още по-наклонено задно стъкло и по-ниска линия на покрива. Типично за Ford, моделът се предлага с три различни маски за Titanium, ST-Line и луксозния Vignale, като аз предпочитам средната, спортна линия с брони и странични протектори в цвета на каросерията и предна решетка, предна защитна кора, заден дифузьор и релси на покрива в черен цвят. Опционалните 19-ки стоят много добре, но и стандартните 18-ки нямат забележка. Като цяло дизайнът е доста изчистен, не толкова спортен като на Ford Puma.

Ford България

Никога преди потенциалният клиент на Kuga не е имал толкова богат избор за задвижване. Той обхваща 1,5-литров бензинов мотор (150 к.с.) с „ръчка”, както и дизелов двигател със същия работен обем (120 к.с.), който може да поръчате с 6-степенна ръчна или 8-степенна автоматична трансмисия. Има и 2,0-литров дизел (190 к.с.) със задвижване на четирите колела (единствена версия) и „автомат”. Със същия обем (150 к.с.) е меката хибридна дизелова модификация (48V електрическа система), а най-мощната версия е бензиновият 2,5-литров плъг-ин хибрид, генериращ 225 к.с., които задвижват предната ос посредством CVT трансмисия. Доста възможности за избор, но прави впечатление, че мекият хибрид върви с дизелов мотор, а автоматична трансмисия няма с бензинов двигател (освен CVT-то на версията PHEV). На по-късен етап тази година ще се появи и пълна хибридна версия с 2,5-литров бензинов мотор.

Ford България

Очакванията на Ford са, че плъг-ин хибридът ще съставлява около една трета от общите продажби (Kuga е най-продаваният плъг-ин SUV в Европа). Затова и аз насочвам вниманието си първо към тази версия. Конфигурацията включва 2,5-литров бензинов двигател по цикъла Аткинсън, електромотор и литиево-йонна батерия с капацитет 14,4 kWh. Така Kuga генерира 225 к.с. мощност, но по-важното е, че предлага до 56 км пробег на електричество (WLTP цикъл).

Ford Puma е новият върховен хищник при компактните кросоувъри (тест драйв)

Хибридната Skoda Superb iV вади скрити козове

Последният параметър значи, че в града може да се движите само на ток (пълното зареждане на батерията от външна 230-волтова електрическа мрежа ще отнеме по-малко от 6 часа), като разходите ви биха могли да са за зареждане само на батерията. Иначе средният параметър за разход на гориво е 1,4 л/100 км, но това е при положение, че зареждате поне веднъж батерията.

Vesti.bg

Аз лично взех автомобила и на борд компютъра показваше възможен пробег от 47 км. Посоката беше София-Пловдив, което ще рече, че карах предимно на пълна газ, затова и бързо-бързо изчерпах наличния заряд (моделът предлага режими EV Auto, EV Now, EV Later и EV Charge). Истинските качества на един плъг-ин хибрид проличават при смесено шофиране, но маршрутът ми бе предимно магистрала. В Пловдив (след 150 км пробег) стигнах при среден разход на бензин от 5 л/100 км. Ща кажа, че преди няколко седмици карах плъг-ин хибрида на Skoda Superb, като тогава изминах 230 км при средно около 4 л/100 км.

Ford България

Прилики между двата модела (макар в коренно различни класове) откривам в комфортното поведение на магистралата, както и във вътрешния обем. Superb е ненадминат по този параметър, но и Kuga предлага завиден вътрешен обем спрямо конкурентите си. Иначе повечето представители в класа дори не могат да се доближат да прецизното управление, качество, на което Ford много държи и по което се различава от останалите. За тази прецизност на управлението отчасти „вина” носи предното McPherson окачване и многораменното задно.

Тестваме един различен М автомобил: BMW M235i Gran Coupe

Тестваме застрашен вид: Audi SQ8 е с най-мощния дизел в Европа

Иначе Kuga PHEV не изпъква с ускорение до 100 км/ч (едва 9,2 сек), макар да впряга 225 к.с. Този факт се дължи на теглото от 1844 кг. Тук по-маломощният 2,0-литров дизел със 190 к.с. и AWD задвижване го изпреварва с 8,7 сек. Но едва ли параметърът 0-100 км/ч е толкова важен в този конкретен случай. Истинската сила при ускорението на плъг-ин хибрида идва в междинното ускорение. Същото важи и за най-мощния дизел (с който се прибрах от Кърджали до София), който генерира 400 Нм въртящ момент. На мен той ми показа около 6,5 л/100 км среден разход, но с доста натискане на магистралата.

Ford България

Голям плюс на Kuga е просторният интериор. Моделът е по-широк и по-дълъг от предходния съответно с 44 и 89 мм, а междуосието е увеличено с 20 мм. Това означава увеличено пространство за пътниците отпред и отзад, макар височината да е снижена с 6 мм. Багажникът с обем 645 литра е най-големият в класа (този на плъг-ин версията е с обем 581 л).

Качеството на материалите също е на много по-добро ниво спрямо предшественика, макар тук да няма място за сравнение с Peugeot 3008. Новият 12,3-инчов LCD приборен дисплей залага на конвенционалните контролноизмервателни прибори, а над централната конзола стои 8-инчов дисплей. От него се контролира системата SYNC 3, към която мога да отправя някои критики, сравнявайки я с конкурентни. Ford продължава да залага на физическите бутони, които не изглеждат толкова модерно, но пък са много по-лесни и интуитивни за работа. За първи път Kuga се предлага с модемната технология FordPass Connect, която позволява на клиентите да управляват дистанционно набор от автомобилни функции от всяко място със сигнал за мобилни данни. Като опция моделът предлага аудиосистема B&O с мощност 575 вата и 10 високоговорителя.

1000 км със 118 лв. за газ и бензин с Renault Captur (тест драйв)

Сакралната „седмица” в Mercedes GLB (тест драйв)

За финал оставям темата цени, която винаги е вълнувала родния читател и клиент особено много. Най-евтината версия на новия Kuga започва от 55 900 лв. с ДДС. Това е версията с бензинов 1,5-литров двигател със 150 к.с. и 6-степенна ръчна скоростна кутия (Titanium). За сравнение ще дам цената на най-евтиното Peugeot 3008 (преди фейслифта). То струва 48 437 лв. с ДДС, а бензиновият двигател е с обем 1,2 литра и мощност 130 к.с. Цените на плъг-ин версиите са аналогични в топ изпълнението им, тъй като тази модификация вероятно ще върви именно с най-богатото оборудване.

Ford България

Ford Kuga e семеен автомобил, притежаващ едно конкретно качество, извеждащо го пред повечето негови конкуренти: забавното управление. Той е почти толкова прецизен колкото Focus, но много по-практичен и с характерния за SUV външен вид.

Ford България

Технически характеристики:

Ford Kuga 2,5 PHEV FWD

Размери

Дължина, мм: 4614

Широчина, мм: 1883

Височина, мм: 1675

Междуосие, мм: 2710

Маса, кг: 1844

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров

Работен обем, куб. см: 2449

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 225 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: n/a

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,2

Среден разход, л/100 км: 1,4

Вредни емисии СО2, г/км: 32

Базова цена на тестваната модификация, лв. с ДДС: 73 100 (топ версия 84 700)

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв Ford Kuga PHEV Ford Kuga 2020 Ford