П родължавайки по пътя на електрификацията, Volkswagen планира следващия етап от своята индустриална революция, обявявайки, че ще лансира първият си софтуерно базиран автомобил до 2028 г.
Това е процес, в който участват всички производители в някаква степен, като естествено развитие на все по-мащабната дигитализация, която съчетава напредъка в свързаността с тези на безопасността и автономното шофиране. Това води до концепцията за автомобили, проектирани около дигиталната платформа, а не около физическа такава.
Както Оливер Блуме каза по време на конференцията за обявяване на финансовите резултати, отразена от Automotive News, до 2028 г. германският гигант се надява да завърши развитието на първите софтуерно базирани автомобили (Software-Defined Vehicle, SDV) под шапката на марките Audi и Volkswagen.
Няма да е първият производител, постигнал това, тъй като други конкуренти си поставят още по-ранна дата, Renault е записал в календара си този крайъгълен камък още през 2026 г.
Тази посока на развитие обещава да опрости дизайна и разработката, да предложи по-добри услуги, да привлече и задържи по-добре клиентите, които са все по-придирчиви към цифровите услуги и не на последно място да подобри рентабилността, като предложи нов модел за икономии от мащаба, който според проучвания, вкл. един, извършен от Accenture, цитиран от Automotive News, ще увеличи оборота в сектора с цели 40% в бъдеще.
За да се стигне дотам обаче ще се изисква още една фаза на „сълзи и кръв“, защото ще е необходима нова революция в подхода към дизайна на самата платформа, като започнем да мислим за колата като за самозадвижващ се смартфон, не като за превозно средство.
Volkswagen работи върху това заедно със своето подразделение Cariad, основано преди няколко години, целящо да ускори разработването на нови цифрови системи и да създаде свои собствени, оригинални, собствени софтуерни платформи, като се постигне това възможно най-независимо от външни доставчици.
Това обаче не изключва предоставянето на тази технология на други в рамките на стратегическо сътрудничество и оптимизации, както беше например с електрическата платформа MEB, споделена с Ford за някои модели. Групата също така рационализира своите бюрократични процедури, за да направи процесите на вземане на решения по-бързи, демонстрирайки, че скъсяването на времевата рамка е приоритет.