С ледващото поколение електрически автомобили BMW обещават 1000 км пробег, 30% по-бързо време за зареждане и по-евтин производствен процес, който при това съществено ще намали вредните емисии.
Но един от топ инженерите на BMW смята, че се приближаваме към пика на литиево-йонните батерии, освен ако не бъде добавена някаква магическа съставка, например силиций. Той вярва, че литиево-йонните батерии ще останат още дълго време в масово производство.
От гледна точка на енергийна плътност, бих казал, че се приближаваме към оптималния химичен състав на литиево-йонните батерии за индустриално приложение,” коментира Симон Ерхард, ръководещ екипа по развитие на батериите Gen6 на баварците.
Ерхард вярва, че „следващото голямо нещо” са батериите с твърд електролит. Той казва, че открития наскоро Cell Manufacturing Competence Center в Мюнхен се занимава с проучване и развитие на тази технология.
Към това трябва да добавим факта, че BMW и Ford са едни от основните инвеститори в Solid Power, която се стреми да стане първата компания, която ще комерсиализира тази технология. А това би могло да означава, че BMW и Ford ще са сред първите, които да използват батерии с твърд електролит в моделите си. Но върху технологията работят и много други, включително General Motors, Honda, Volkswagen, Hyundai и Toyota.
Следващото поколение електрически автомобили на BMW ще се захранват от въпросните литиево-йонни батерии Gen6, като BMW не смята, че този тип батерии ще бъдат скоро заменени.
За твърдотелните батерии се е изписало много, общото между всички писания е убеждението, че на тях се гледа като на Светия Граал. Но развитието на технологията се сблъсква с много трудности.
Ерхард смята, че до момента литиево-йонните батерии все още не са стигнали пика на развитието си в индустрията, но при батериите Gen6 на баварците това вече е факт.
Ерхард казва, че дори със задаващите се електромобили от семейство Neue Klasse, акцентът ще продължат да са литиево-йонните батерии. Но смята, че след десетилетие това ще се промени.
Да кажем след 10 години, грубо, всичко ще е твърдотелни батерии. Но днес, да кажем в следващите 5 до 8 години ще разчитаме на литиево-йонната технология. И тогава, да кажем от 2030 г., ще има, от наша гледна точка, работеща твърдотелна батерия.”
Друг е въпросът дали ще е готова за серийно производство.