Твърдотелните батерии - в масово производство след поне 10 г.

Така поне твърди израелска компания, един от лидерите в разработването на технологията

,
твърдотелни батерии

iStock

Т ехнологичната компания за батерии с ултра бързо зареждане StoreDot казва, че твърдотелните батерии са поне на 10 години от масовото производство.

Базираният в Израел стартъп смята, че производителите на електромобили трябва да обмислят временни решения в средносрочен план, като например полутвърди батерии, информира insideevs.com.

Докато твърдотелните батерии обещават по-висока рентабилност, бързо и безопасно зареждане, както и висока енергийна плътност, StoreDot твърди, че те остават в процес на работа. И все още са изправени пред значителни предизвикателства, преди да могат да бъдат произвеждани в големи мащаби.

Изключително важно е водещите разработчици на батерии като StoreDot да дадат на глобалните производители на автомобили реалистична и свободна от реклами пътна карта за въвеждането на авангардни технологии за бързо зареждане на батерии. Точно сега, въпреки някои от оптимистичните твърдения на нашите конкуренти, за изцяло твърдотелните батерии имаме нужда от най-малко 10 години.

Те със сигурност не са манна небесна за всички производители, който в момента разработват архитектури за бързо зареждане на електромобили”, казва д-р Дорон Майерсдорф, главен изпълнителен директор на StoreDot.

Той добавя, че по-практична стъпка е въвеждането на полутвърдотелни батерии, които StoreDot е планирала за масово производство до 2028 г. Майерсдорф казва, че това ще бъдат усъвършенствани, безопасни, високоефективни клетки, които могат да постигнат пробег от около 160 км със зареждане само за три минути.

Освен това те имат допълнителното предимство, че изискват по-опростен и по-малко тежък производствен процес от всички твърдотелни технологии. Батериите в твърдо състояние използват твърди електролити вместо течните или полимерни гел електролити, открити в съвременните технологии, като литиево-йонни или литиево-полимерни батерии.

Към края на годината това изявление идва като студен душ. Особено, след като бяха изписани “тонове мастило” за близката перспектива на твърдотелните батерии и как водещи компании кроят планове за почнат да ги поставят още от 2025 г. или малко по-късно.

Отрезвяването идва от фирма, която популяризира тази технология доста усилено през последните години. StoreDot е привлякла инвестиции от Volvo Cars, Polestar, VinFast и Daimler Trucks досега. А производствен партньор е EVE Energy.

През март 2022 г. компанията разкри своята „100inX“ стратегическа технологична пътна карта, която включва три поколения StoreDot технологии на доминиращ силиций XFC - 100 мили (161 км) за 5 минути зареждане, полутвърдо състояние - 100 мили за 3 минути и изцяло твърдо състояние - 100 мили за 2 мин.

По това време StoreDot каза, че технологията 100in5 ще се появи до 2024 г., 100in3 до 2028 г. и 100in2 до 2032 г.

твърдотелни батерии твърд електролит StoreDot