Половината от шофьорите се притесняват колата им да не бъде хакната

А подобна опасност е съвсем реална

Мартин Дешев,
софтуер

iStock

М одерните автомобили имат все повече технологии, което ги прави и привлекателна мишена за хакерите. Според проучване на компанията Cubic3, която специализира в разработката на решения за софтуерно-дефинирани автомобили, открива много възможности в този сегмент, но и рискове, съобщава Total Telecom.

Анализът, направен заедно с Boston Consulting Group прогнозира, че до 2030 г. пазарът на софтуерно-дефинирани автомобили може да е за над 650 млрд. долара. И вече има интерес и от страна на клиентите, макар и привидно всички да се подиграват на идеята за платени услуги в колата – „няма да плащам абонамент за подгрев“.

Оказва се, че 25% от хората в САЩ, Великобритания, Германия и Япония вече са платили за дигитални услуги в колата си. А ако погледнем само най-младите (18-24г.) то тогава е 44%. Само един на пет от клиентите по света са категорични, че няма да плащат нищо за месечни абонаменти.

48% от хората се притесняват, че колата им може да бъде хакната. За тяхно успокоение, 86% от производителите казват, че киберсигурността на техните услуги е водещ приоритет и се грижат за нея в продължение на целия жизнен цикъл на автомобила. Производителите следят постоянно за уязвимости и опити на хакерите за вмешателства и се намесват.

44% от хората смятат, че не трябва производителите да споделят техните данни с трети лица, особено ако е за продажба. Едва 18% от компаниите го правят, така че засега това няма да е голям проблем.

софтуер софтуерни проблеми софтуерно дефиниран автомобил технологии автомобили коли