Отборът на Mercedes във Формула 1 помага на компанията в състезанието с Tesla

В Бриксуърт се работи по нови проекти за разработване на части за масови електромобили, в това число батерии, инвертори и ново поколение е-мотори

Mercedes Vision EQXX

Mercedes-Benz

О тборът на Mercedes във Формула 1 цъфнал и вързал, но явно има достатъчно ресурси да насочи извън Ф1, за да държи Ола Калениус доволен. Става ясно, че част от потенциала на отбора е отделен за разработване на нови технологии за масовите електромобили, за да може Mercedes да поддържа темпото на Tesla, разказва Automotive News.

Екипът от Бриксуърт, разработващи задвижващите системи в болидите, помага за по-бързото развитие на по-ефикасни електромобили, като тази колаборация между компанията-майка и екипа от Ф1 е без прецедент, защото технологичният опит от пистата се прехвърля директно на пътя.

През миналата година Mercedes показа концепцията EQXX, супер ефикасен е-модел, способен да измине над 1200 км с едно зареждане на батерията. Същият бе разработен заедно с екипа на Mercedes във Формула 1.

За разработването на EQXX бяха нужни едlа 18 месеца, като именно опитът от Ф1 за този бърз и ефикасен развоен процес стои в основата.

Имаме предимство с Формула 1, което другите нямат”, казва Маркус Шафер, главен технологичен мениджър в Mercedes. "Tesla го няма. Други екипи го нямат."

Скоростта в развойния процес е от изключителна важност. Tesla разработва или променя моделите си много по-бързо от т. нар. наследствени производители. Китайските марки са скъсили развойния процес средно до 2,5 години, лансирайки иновативни и евтини модели, които чакаме да акостират в Европа.

Need for speed е свързана с усилията да се разработят по-ефикасни електромобили, оттам да се намалят разходите. Снижаването на теглото, подобряването на пробега и използването на по-малко суровини в батериите са основата за намаляване на цените. Тук именно ефикасността е ключовият фактор за ускоряване на електрификацията на световния автопарк, смята Шафер.

Част от наученото от EQXX ще бъде инкорпорирано в новата EV платформа на Mercedes, която ще влезе в производство през 2024 г, включително аеродинамични характеристики, части от задвижването и софтуерната система.

Шафер казва, че прилагайки опита от Формула 1, Mercedes е скъсил развойния процес от чертожната дъска до поточната линия от 58 месеца на „около 40 месеца”.

За деривати на нов модел се гони срок „около 30 месеца”.

Екипът Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP), разработващ двигателя в болидите на Люис и Ръсел, работи поне по половин дузина нови проекти, свързани с разработване на части за масовите модели на Mercedes – батерии, инвертори и ново поколение електромотори, казва Шафер.

Mercedes Mercedes-Benz Mercedes-Benz EQXX Формула 1 Бриксуърт