Авангардният Mercedes-Benz EQXX потвърден за производство

Той ще излезе като сериен модел през 2024 г. Със способността да изминава 1000 км с едно зареждане

Mercedes Benz EQXX

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQXX като концепция.

Р еволюционният електрически спортен седан Mercedes-Benz EQXX ще бъде пуснат в производство, обяви Autocar, цитирайки говорител на компанията. И то не толкова далеч във времето - след около две години.

Vision EQXX беше показан през януари, като Mercedes твърди, че концепцията може да измине повече от 1000 км на ток. Това е с 270 км над постижението на електрическия флагман EQS.

Източникът от Щутгарт е заявил за британската медия, че с EQXX компанията ще лансира много иновации от цяла технологична програма, заложена в прототипа, като с нея ще бъдат "преминати някои граници и поставени нови стандарти". Те били във всички сфери, като се почне от софтуер, мине се през компоненти и се стигне до технологии.

Mercedes-Benz

Автомобилът вече е разработван като реален прототип в движение, като са използвани и някои от актуалните системи, вграждани вече в електромобилите на Mercedes. И да повторим - съвсем нови.

А технологичният шеф на компанията Маркус Шефер пояснява, че някои елементи от колата са много близо до серийното производство. И добавя, че EQXX ще се качи на конвейера през 2024 г. Той също така ще послужи като първа птичка за системи за други модели.

От думи на шеф дизайнера Гордън Уетънър пък излиза, че автомобилът ще е по-малък от EQE, може би с размерите на C-class, което го прави неин електрически еквивалент. А това води до извода, че платформата MMA ще бъде използвана и за компактни автомобили.

Mercedes-Benz

С EQXX са постигнати забележителни постижения и по отношение на дизайна, което е довело до нов рекорд по аеродинамична ефективност от 0,18Cd. Сега, поне за Mercedes, номер 1 в това отношение е EQS с 0,20Cd.

Mercedes-Benz

В разработката на модела участва и базирания във Великобритания тим на Mercedes във Формула 1, което също говори докъде може да стигне серийният автомобил като краен продукт.

Теглото му се очаква да бъде 1750 кг, като ще използва батерия на китайската компания CATL. Тя е с 35-50 процента от лека и малка в сравнение с тази на EQS например. И ще бъде “малко под” 100 kВ/ч.

Autocar.co.uk

1000 км авангарден революционен разработка електрически седан Mercedes-Benz EQXX Mercedes-Benz