От 2025 г. голяма част от EV индустрията ще премине на 800-волтова архитектура

Днес само четири модела (2 луксозни и 2 масови) използват 800-волтова архитектура, всички останали са на 400 волта, дори и представеното вчера BMW i7.

Audi RS e tron GT зарядни станции електромобили

Audi

Audi RS e-tron GT

П очти всички електромобили днес използват 400-волтова архитектура, включително и представеният вчера BMW i7 (през 2025 г. трябва да се появи New Klasse на нова платформа и 800 волта). Единствените, които стъпват на 800-волтова архитектура, са Audi e-tron GT, Porsche Taycan, Hyundai IONIQ 5 и Kia EV6. На пазара е и Lucid Air, който използва 900-волтова архитектура.

Големият волтаж дава на тези електромобили едно основно предимство – скъсяване на времето за зареждане. Всички изброени модели могат (теоретично) да се зареждат с до 350 kW, но единствен това успява да прави Lucid. Porsche Taycan се зарежда с пикова мощност 270 kW, Kia EV6 го прави с 240 kW.

Но нещата няма да останат така още дълго, твърди доклад в Automotive News. Доставчиците вече работят по 800-волтова технология, която планират да започнат да доставят на производителите от 2025 г. Изданието цитира Дирк Кеселгрубер, шеф на департамента за електрическо задвижване на GKN, един от големите доставчици в индустрията.

През 2025 г. голяма част от технологиите, излизащи на пазара ще са 800 волта. Смятаме, че това ще стане масово, Hyundai доказа, че може да е ценово конкурентен. 800-волтовата архитектура е нещо наистина сериозно.”

Тази тенденция е потвърдена от други двама високопоставени мениджъри във веригата за доставки, а именно Александър Райх, шеф в електронния гигант Vitesco, както и Хари Хустед, технически директор в BorgWarner.

800-волтовият сектор нарасна по-бързо от очакванията ни преди няколко години, виждаме голям интерес от нашите клиенти,” казва Хустед.

Очевидното преимущество на 800-волтовата архитектура е теоретичното намаление с 50% на времето за зареждане на батерията. Александър Райх коментира:

Удвоявайки волтажа, зареждате два пъти повече енергия. Няма нужда да гарантирате 1000 км пробег на електромобила, ако времето за зареждане е достатъчно бързо.”

Изглежда, че има консенсус както сред автомобилните производители, така и сред доставчиците, че бъдещето на електромобилите е 800 волтово, въпреки че някои компании разглеждат смяната на батериите като средство за неутрализиране на чакането за зареждане. Но ако в не много далечно бъдеще можете да зареждате за съизмеримо време на това, за което се зарежда гориво, то смяната на батерии би била излишна, да не говорим, че е доста скъпа за осъществяване идея.

Източник на статията: insideevs.com

800 волта 800-волтова архитектура литиево-йонни батерии бързо зареждане