П оказан статично миналата година, електрическият концепт Nyobolt е с 470 к.с. и тежи 1246 кг, той е интерпретация на S1 Lotus Elise, а зад проекта стои Джулиън Томпсън, създал оригинала.
Под сравнително познатата каросерия, Nyobolt EV е тестова лаборатория за ново поколение батерии, които биха могли да представляват сериозна стъпка в справяне с притесненията на хората за пробега на електрическите коли, времето за зареждането им и притесненията за издръжливостта на батерията.
Компанията Nyobolt твърди, че неговата клетъчна технология с висока плътност и софтуер за управление на батерията могат да се използват за оптимизиране на задвижването на електромобили.
Първоначалните тестове с функциониращия прототип този месец са потвърдили, че батерията му с капацитет 35 kWh може да бъде заредена от 10-80%, използвайки зарядно устройство от 350 kW, само за 4 минути и 37 секунди, което според Nyobolt е „два пъти по-бързо от на повечето автомобили с най-бързо зареждане днес".
Nyobolt също е извършил 4000 пълни цикъла на бързо зареждане – което според него представлява изминаване на около 600 000 мили – и твърди, че батерията е запазила повече от 80% от своя използваем капацитет.
Въпреки че Nyobolt предвижда широка гама от приложения за тази технология извън автомобилите, не е съвпадение, че компанията показва своя потенциал в базиран на Elise прототип.
Компанията казва, че особено предимство на нейната клетъчна технология е, че минимизира размера и теглото на батерийните пакети, като концептът тежи само 1246 кг, колкото и Renault Clio.
Фирмата работи с базираната в Уоруик дизайнерска агенция Callum – създател на малкия и лек спортен автомобил Skye EV – за проектирането на прототипа за производство в малки количества.
По-важното е, че плановете на компанията за производство на батерии са в по-напреднал стадии. Производството в малък обем може да започне тази година, като през следващата година се увеличи до 1000 батерии. В крайна сметка изчисленията на британската компания са, че биха могли да произвеждат 2 млн. броя батерии годишно, използвайки своя „гъвкав“ производствен модел.
Интересното е, че фирмата преговаря с 8 големи производителя на автомобила, които се интересуват от технологията. Фокусът в момента е премиум сегментът.