П рез юни 2020 г. Daimler AG обяви, че Mercedes-AMG ще лансира на пазара „електрически турбокомпресор на отработени газове”, работещ съвместно с 48-волтова система. Разработен съвместно с Garrett Motion, E-Turbo трябва да елиминира турбо дупката. Това ще стане с помощта на малък електрически мотор, вграден в турбината. Пазарният му дебют се очаква съвсем скоро.
Моторът задвижва перката на компресора, преди перката на турбината да поема потока изгорели газове, като по този начин подобрява реакцията на двигателя на свободен ход и при работа на високи обороти. Способно да се развърта до 170 000 об/мин, е-турбото поддържа налягане в турбото дори когато водачът вдигне крака си от педала на газта.
Електрифицирайки турбото, Mercedes-AMG вади по-висок въртящ момент в ниския оборотен диапазон. Нещо повече, охлаждащата система на двигателя се справя със задачата да охлажда турбото, мотора и електрониката на задвижващия тракт.
Тобиас Мьорс, бивш шеф на Mercedes-AMG и настоящ ръководител на Aston Martin, описва E-Turbo като:
Нещо, което ще изведе двигателите с вътрешно горене с принудително пълнене до невиждани преди това нива на пъргавина.”
Дотук нещата звучат много добре, но за феновете на Mercedes може да е сериозен проблем, ако C 63 изостави двигателя V8 в ползва на 4-цилиндровия агрегат M139 с въпросното е-турбо. Очаква се SL 43 също да заложи на 4-цилиндров мотор (M254) с мека хибридна система като базов вариант за задвижване. Макар и 4-цилиндров, този агрегат ще предлага мощност от 385 к.с. и допълнителни 20 к.с. от стартер генератора, което е повече от впечатляващо за 2,0-литров мотор. Очаква се след това да бъде представена и плъг-ин хибридна версия.