Н е е тайна, че AMG вече прие електрификацията, а още през 2013 г. бе лансиран супер редкият SLS AMG Electric Drive. Бъдещите модели от серия “73” ще предлагат плъг-ин хибридно задвижване с около 800 к.с. максимална мощност, докато AMG One и електрифицираното му задвижване от света на Формула 1 ще прескочи границата от 1000 к.с. Сега инженерите от Афалтербах вадят друг коз от ръкава си – електрическо турбо.
За него се твърди, че елиминира турбо дупката. Той е съвместна разработка на AMG и Garrett Motion, като са използвани технологии от Формула 1. Резултатът е постигането на реакцията на малка турбина и ефективността на по-голямо турбо.
Как се елиминира турбото дупката? Чрез инсталирането на миниатюрен електромотор между перката на турбината от изпускателната страна и перката на компресора от всмукателната страна. Електромоторът е с големина около 4 см, но той задвижва перката на компресора преди в него да постъпи въздушен поток. Така се неутрализира забавената реакция (турбо дупката) на конвенционалните турбо компресори, в резултат на което реакцията на двигателя е моментална. AMG казва, че e-turbo помага на ДВГ да предложи повече въртящ момент при ниски обороти, което значително подобрява динамиката спрямо стандартното турбо.
Mercedes-AMG не казва кой ще е първият модел, който ще бъде оборудван с тази технология, но се предполага, че e-turbo ще дебютира в началото на следващата година. Остава да видим в кой точно модел ще стане това.
Тобиас Моерс, досегашният шеф на AMG, който от 1 август ще оглави Aston Martin, вече каза, че в Black Series ще бъде вкарана технология, за който той каза: „Никога преди не сме правили нещо подобно с двигателя – за AMG ще е за пръв път.” Но пък може и да не става въпрос въобще за e-turbo.
Citroen ще представи едновременно конвенционалния и електрическия С4
Tesla Model S е първият електромобил с пробег над 400 мили (647 км)