Композитните материални от въглеродни нишки се използват в космическата програма Space Shuttle – лек и термоустойчив композит, използван в носа и крилата за защита от високите температури, генерирани при влизането на совалката в земната атмосфера. Преди години това производство е изключително сложно, което прави карбоновия композит изключително скъп, но към днешна дата карбонът изобилства в редица спортни и луксозни автомобили. От карбон се произвеждат различни аеродинамична елементи, цели външни панели, седалки, облицовки в интериора и др.
GPS
Системата за глобално позициониране е лансирана през 70-те години. Предназначението й е за военни цели, но днес всеки човек със смартфон в ръка ползва GPS.
Слънчеви панели
В началото се използват като източник на енергия за космическите спътници, но след това се разпространяват в други сфери на икономиката. В автомобилната индустрия се монтират на покривите на някои модели, като енергията от тях се използва за захранване на бордовата електроника, най-вече за захранване на климатичната система.
Горивни клетки
Първоначалното им предназначение е на енергиен източник за космоса. От години има серийни автомобили на водород, а Toyota Mirai е най-яркият пример докъде е стигнала тази технология. Hyundai и Kia също не са я отписали. Проблемът е, че е доста скъпа, а и водородът, за да има смисъл от използването му, трябва да е „зелен”, а не да се добива от изкопаеми горива.
Michelin Uptis
Безвъздушни гуми
Разработени първоначално за луноходите, днес този тип гуми се предлага за различни строителни машини. Michelin вече обяви, че работи усилено върху концепцията си за безвъздушна гума и че тя може да се появи на пазара и преди 2024 г. - граница, поставена през 2019 г. от производителя.
McLaren F1
Топлоизолационни материали
В аерокосмическата индустрия металното фолио се използва за изолиране на оборудването от инфрачервените лъчи, а златото се счита за едно от най-ефективните. Същото бе използвано в суперавтомобила McLaren F1 за изолиране на двигателния отсек с могъщия V12. Преди години отбори от NASCAR се обърнаха към Космическия център Кенеди, който да им помогне в разработката на изолационен материал за кокпита на автомобилите.
Огнеупорни костюми
Тук примери много, а най-скорошният и впечатляващ – катастрофата на Ромен Грожан в Гран при на Бахрейн през миналата година. Тогава и карбонът, и т. нар. halo ореол над главата му, и системата HANS и огнеупорният костюм спасиха живота му. В него се използва материала Nomex. Огнеупорният костюм на пилотите във Формула 1 трябва да издържат 30 секунди, преди за започнат на горят. Ромен Грожан излезе на 28-ата секунда. Ръцете му обгоряха, но той е жив и продължава да се състезава.
Въздухозаборниците
NACA (предшественик на NASA) разработи специални отвори в корпуса за намаляване на аеродинамичното съпротивление. Тази технология се оказа неефективна в аерокосмическата индустрия, но намери своя път в автомобилната индустрия - сега всички производители на суперавтомобили използват движението на въздуха през специални канали вътре в купето.
Лидари
Лазерните радари се използват в космическия отрасъл за определяне на разстоянието и наблюдение на космически обекти. В автомобилите комплект от радари и лидари позволяват да се следи ситуацията около автомобила. Това е основната, върху която стъпват производителите в преследване на автономното управление.
Проекционен екран (Head-Up Display)
Това не е космическа технология, идва от авиацията, а от десетки години се използва в автомобилите. Този дисплей вече предлага отлична графика и увеличена реалност.