П реди точно 25 години се случи нещо, което изуми автомобилния свят. Тогавашният нов Mercedes A-Class се преобърна зрелищно, изпълнявайки “лосов тест” с журналисти от шведска медия.
Макар и без интернет и социални мрежи, случката стане хит. Трябва да си признаем, обичаме да гледаме как “богатите също плачат”, че и те имат проблеми, не са перфектни.
Казват, че всеки проблем или трудност, могат да бъдат и решение, да доведат до прогрес. Тогава Mercedes реагира моментално и въоръжи цялата си гама с представената малко по-рано стабилизираща система ESP. Стандартно.
Mercedes безопасност лосов тест
А оттогава въведе 40 технологии за безопасност в колите си, сред които и Pre-Safe на по-късен етап.
Сега в Щутгарт имат нови цели - до 2030 г. пътните инциденти да бъдат намалени наполовина. А до 2050 г. изобщо да няма такива.
Как ще стане това? Отговорът не е чак толкова труден (не и изпълнението), в сърцевината му стои автономното управление, като това е една от целите му. Докато не шофирате и правите каквото си искате в превозното средство, то да ви вози безаварийно и без никакъв риск. То няма емоции, не пие, не взема наркотици, комуникира с останалите на пътя, с пътя, знаците...
Mercedes безопасност лосов тест
Разбира се, Mercedes подчертава наличието на въпросните 40 системи - те са база вече. Въпросът е изобщо да не се стига до удар.
Компанията подчертава, че е направила изследвания и анализирала резултатите от над 5000 произшествия в реалния живот в продължение на 50 години. Те са помогнали да се идентифицират местата с по-висок риск и водачът да бъде уведомен за тях със сигнализация на таблото. Въпросът е да има превенция.
И всичко това е само част от едно много сложно уравнение.
В Mercedes-Benz следваме нашата визия за безаварийно шофиране. С други думи: да няма повече произшествия с участието на Mercedes, коментира Пол Дик, ръководител на безопасността в компанията. - Продължаваме да работим за тази цел. Автоматизираното и автономно управление ще има решаващ принос.“