Автономните коли трябва да имат настройки за пол и възраст, твърди изследване

И такива като в мобилните ни телефони

,
Mercedes безпилотно автономно робот

Mercedes-Benz

П роучване от Университета на Нюкасъл разкри, че автономните коли е най-добре да бъдат оборудвани със специфични за пола и възрастта настройки - тъй като жените са по-добри в използването им от мъжете, пише в. “Дейли мейл”.

Изследването е установило, че дамите се справят по-успешно в поемането на контрола върху коли с такива технологии, когато е необходимо да реагират на опасност.

Това е така, тъй като те показвали по-бърза реакция, не прибързвали и имали по-добър контрол зад волана. Тези изводи може би ще изненадат мнозина от силния пол в България, но така твърдят в Нюкасъл.

Нашето изследване може да е в помощ на софтуерните инженери, така че безпилотното превозно средство да може да бъде адаптирано за потребителя по същия начин, по който хората имат различни мелодии на мобилния си телефон или биха предпочели тъмен режим”, казва професор Роберто Палачин, и.д. шеф на Инженерния факултет на университета.

По същия начин можете да промените размера на шрифта на телефона си, ако не виждате много добре. Ако купувах кола за майка ми, която е на 70, тогава би могло да има режим за това”, добавя той.

Проучването е установило, че жените се колебаят повече за автономните автомобили, отколкото мъжете, но изследователският екип, ръководен от д-р Ли, установил, че те всъщност са по-добри в използването им.

33 жени и 43 мъже шофьори са седнали зад волана на техния симулатор DriveLAB, който пресъздава управлението на превозно средство от ниво 3 - без шофьор.

Това ниво позволява на водача да бъде в безопасност, докато е напълно изключен от шофиране.

Повечето самоуправляващи се автомобили, които в момента се използват по пътищата, изискват водачът да наблюдава заобикалящата среда, дори и да не контролира сам автомобила.

Системата Drive Pilot на Mercedes отговаря на ниво 3 и е разрешена за шофиране в Германия от декември 2021 г.

Участниците в проучването бяха помолени да четат на глас от iPad, докато бяха на шофьорското място на симулатора и не го управляваха, а само се “возеха”.

След минута машината ги уведоми за паркирана кола, блокираща пътя отпред, и поиска да поемат контрола, докато возилото се движи със същата скорост.

Те имаха на разположение 20 секунди, за да забележат препятствието, да маневрират и да сменят платното, за да избегнат катастрофа. Симулираният експеримент е проведен при ясно време, дъжд, сняг и мъгла.

Нюкасъл проучване изследване безпилотни автомобили автономно управление автономен автомобил