Мастит автомобилен шеф брани големите екрани в колите

Шеф дизайнерът на Mercedes Клаус Френцел обяснява предимствата им

Валентин Маринов,
Mercedes Benz EQS SUV

, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS SUV

Г олемите екрани в съвременните автомобили предизвикват все по-голяма полемика в бранша. Напоследък дори се заговори за връщане към доброто старо време с бутони и "копчета".

Сред хората, които са на друго мнение - “за” таблетите или каквото там са светещите устройства на таблата, е директорът на дизайна на Mercedes Клаус Френцел.

Това не е изненада, тъй като в Щутгарт са сред лидерите в технологията. Те предложиха на света Hyperscreen, който реално заема цялото табло. Според Френцел по този начин се разкриват много нови възможности.

Екранът е нещо като игрално поле, колкото по-голям е, толкова повече неща можете да правите. Визуалната част не е всичко, останалото е извън екрана. Говорим за комбинация, която прави разликата спрямо миналото“, коментира Френцел пред Car Design News.

Той добавя, че размерът не е единственото нещо, което има значение. Производителите трябва да вземат предвид акустиката, гласовите команди… Трябва да се съгласуват всичко това, за да доставят добър продукт на потребителя.

Само един голям екран не осигурява изживяване, счита Френцел. - Ако гледате филм без звук, той е някак мъртъв, въпреки че екранът е същият.”

Демонстрация на думите на боса са колите от поколението EQ на Mercedes.

Дизайнерът обяснява, че няколко екипа трябва да работят в синхрон, за да представят продукт, който е не само скъп и изглежда добре, а също така е интуитивен и функционален. С две думи - върши работа.

Ако качите на кола под наем, трябва да можете да запалите за 20 секунди и да знаете как да взаимодействате с най-важните й системи“, добавя Френцел.

За правилния баланс от значение и и безопасността. Екранът не бива да пречи на сигурното шофиране, но шефът е на мнение, че няма производител, който да жертва това в името на дизайнерския ефект.

Клаус Френцел екрани Mercedes-Benz Mercedes