Subaru е синоним за задвижване на четирите колела. Тази година компанията чества 50-годишен юбилей на своята система AWD, която дебютира в Subaru Leone 4WD Estate Van. Това е първият японски масов пътнически модел с AWD, лансиран през 1972 г. За да няма въпросителни, това се цели 8 години преди Audi да монтира своето прословуто задвижване quattro в Audi Quattro.
От септември 1972 г. до днес Subaru е произвел около 21 млн. автомобили с AWD. Днес 98% от продажбите на марката са на AWD модели, останалите два са на BRZ.
Най-отличителната черта на Symmetrical AWD на Subaru е симетрично разположеното задвижване, съчетано с надлъжно монтиран боксер двигател, разположен в една линия с него. Частта „symmetrical" в името няма нищо общо с това как се разпределя мощността, а как се разпределя теглото. Благодарение на конфигурацията на боксеровия двигател, той може да се монтира по-ниско в моторния кош, резултатът от което е по-нисък център на тежестта.
Комбинацията от ниския център на тежестта, осигурен от „боксера”, и превъзходният баланс на теглото на симетричното задвижване увеличава максимално стабилността и сцеплението, присъщи на задвижването на четирите колела, предлагайки отлично сцепление при различни метеорологични и пътни условия.
През тези 50 години сме виждали редица емблематични модели, като на преден план веднага изпъкват трибуквените WRX и STi.
Но Subaru и нейната система AWD не би била това, което е днес, ако го нямаше Колин Макрей и неговото 555 Subaru в Световния рали шампионат.
За маркетенговия успех на марката не малка роля има и Кен Блок, който стартира поредицата Gymkhana през 2008 г. именно със Subaru Impreza, а новата, единадесета серия ще се върне отново към корените, а именно Subaru.
Но няма как целият кредит на доверие да бъде даден само на Impreza. Оригиналът Leone AWD Estate Van проправя първите коловози за следващите серийни масови модели като Forester и Legacy.