Prodrive P25 отдава чест на легендарното Subaru Impreza

Prodrive P25 ще направи своя дебют по време на Фестивала на скоростта в Гудууд

Prodrive P25

Newspress

Prodrive P25

И зминаха точно 25 години от представянето на 2-вратата Impreza World Rally Car (WRC), вдъхновила Subaru Impreza 22B. От този специален автомобил са направени само 424 бройки, които в течение на тези две и половина десетилетия постигнаха култов статут на върховен 4х4 автомобил с принудително пълнене.

Сега, 25 години по-късно, Prodrive отдава почит на легендарното си творение със серия от 25 автомобила, всеки един от които с оригинално 2-врато шаси от Impreza WRX в основата си. Това е същото шаси, използвано за първата Impreza WRC, но сега с намалено тегло, по-мощен двигател и подобрени динамични параметри.

Newspress

Използването на карбон значи, че теглото е под 1200 кг. Този факт се комбинира с последния 2,5-литров „боксер”, генериращ 400 к.с. и 600 Нм, 6-степенна полу-автоматична скоростна кутия, ланч контрол от WRC и турбо анти-лаг. Всичко това означава, че P25 достига 100 км/м за 3,5 секунди.

Теглото е свалено чрез карбонов капак на багажника, капак на двигателя, покрив, изпълненият в стила на WRC заден спойлер и брони, докато в интериора опционално се предлагат и олекотени състезателни седалки.

Двигателят, макар и базиран на последния 2,5-литров мотор на Subaru, е тотално преработен от Prodrive: нови цилиндри, бутала, мотовилки и система за променлива фаза на газоразпределение. Има турбо Garrett от моторния спорт, нов интеркулер и титаниево-стоманена изпускателна система Akrapovic.

Newspress

Трансмисията сменя предавките за 80 милисекунди, като мощността отива към 4-те колела посредством регулируем активен централен диференциал и преден и заден диференциали с ограничено приплъзване. Окачването McPherson е запазено, но с променена геометрия на окачването, оптимизирано за увеличената до 1770 мм следа. Амортисьорите са Bilstein. За укротяването на машината се грижи спирачки AP Racing с 380 мм вентилирани спирачни дискове с 6-бутални апарати отпред, отзад диаметърът е 350 мм и апаратите са 4-бутални. Джантите са 19-ки, „обути” с Bridgestone Potenza 235/35/19 гуми.

Макар акцентът на Prodrive да е поставен върху изживяването зад волана, интериорът също е пипнат, пресъздавайки автентичната обстановка в Impreza от края на 90-те години. За това е бил отговорен Питър Стивънс, чийто почерк стои зад оригиналната Impreza WRC от 1997 г.

Серията от 25 бройки ще е само за Великобритания, като първите ще бъдат доставени на клиенти в края на годината. Цената? Подобаваща: 460 000 британски лири с ДДС.

Subaru Impreza WRC Prodrive P25 Subaru Impreza 22B STi Subaru