Студени досиета: последното Porsche преди Cayenne с монтиран отпред двигател

След като 924 се оказва голям успех, Porsche модернизира базовия си модел под формата на 944. Но в началото на 90-те години разбира, че трябва да промени нещо

Porsche 968

, Porsche

Porsche 968

К акто подсказва и самото заглавие, 968 е последният по рода си, последната еволюция на платформата 944.

По онова време Porsche има финансови проблеми, затова чука на всяка врата, на която може да получи финансова или инженерна помощ. Затова не е изненада, че Audi и Mercedes си сътрудничат с Porsche по RS 2 Avant (правен в Цуфенхаузен) и съответно 500 E (в Зинделфинген и Цуфенхаузен).

Neunsechsacht се продава успоредно с остарелите вече 964 и 993, последното 911 с въздушно охлаждане.

Стоманената платформа е взета с минимални промени от 944. Очакване MacPherson, амортисьори Sachs, анти-рол барове отпред и отзад, 4-бутални спирачни апарати Brembo, ABS от Bosch, техника, която е добре позната на марката.

Под предния капак на 968 е монтиран двигателят M44/43 с VarioCam променлива фаза на газоразпределение. Снабден с ковани бутала и мотовилки, 3,0-литровият двигател е с ход и диаметър на буталото 104 х 88 мм.

За разлика от 208 к.с. и 280 Нм в модела 944 S2, при 968 мощността е 237 к.с. и 305 Нм. Той работи съвместно с 6-степенна механична кутия, докато 40степенната Tiptronic е опция.

 Porsche 968

Porsche

Porsche 968

Лансиран през август 1991 г., моделът се предлага като купе и кабриолет с мек гюрук. При тегло от 1370 и 1440 кг съответно, 968 е малко по-тежък от 944 S2, който заменя. Tiptronic добавя още 60 кг. Купето с „ръчка” може да развие до 253 км/ч, докато кабриолетът е по-бавен.

За моделната 1993 г. спортният модел с предноразположен двигател нови седалки с подглев, филтър за полени в климатичната система. На следващата година е добавена нова стерео система, електрически седалки и Sport Chassis с регулируеми амортисьори и по-големи спирачки.

През октомври 1991 г. е представен 968 Club Sport, който трябва да повиши интереса към модела. Той е оборудван със седалки Recaro, той е с 50 кг по-лек и малко по-бърз. Продажбите така и не потръгват. Не помага и 968 Turbo S.

В крайна сметка от 968 са произведени 12 776 екземпляра.

Porsche Porsche 911 Sport Classic