К огато стане дума за големи съперничества, BMW срещу Mercedes винаги излиза на преден план. Но това не означава, че съперничеството между баварците и Audi може да бъде неглижирано. Компанията от Инголщад никога не е могла да се мери по обем продажби с колегите си от Мюнхен, но има случаи, когато е успявала да излезе с едни гърди пред баварския си конкурент. Ето някои от тях.
![Audi Quattro](https://m.netinfo.bg/media/images/46404/46404098/685-395-audi-quattro.jpg)
Audi
Audi Quattro
1. Quattro изкарва 4х4 задвижването от фермата на магистралата
Шофирането на мощно BMW в лошо време през 80-те години е като жонглиране с пръчки динамит: вълнуващо, зрелищно, но и опасно. Тогава Audi монтира своята система за 4х4 задвижване в модела Quattro, като по този начин вече не трябва да се казваш Валтер Рьол, за да се движиш бързо в дъжда.
Но това съперничество не върви в еднопосочна посока, дори напротив. Като потвърждение на това твърдение ще изтъкнем факта, че въпреки впечатляващото qautto задвижване, предимството на BMW в SUV сегмента е цели 6 години, което още не може да се навакса от Audi. Първото поколение на Х5 се появи през 1999 г., а Q7 дойде чак през 2005 г.
И още един интересен факт във връзка с Quattro, което феновете на Audi боготворят. Петцилиндровият турбо двигател бе фундамент за оригиналния характер на Quattro (и началния му успех в ралитата), но BMW е компанията, която първа даде на Европа сериен автомобил с принудително пълнене, когато през 1973 г. лансира 2002 turbo. Така че, фенове на Audi, монетата винаги има две лица.
![Audi 100](https://m.netinfo.bg/media/images/46404/46404099/685-395-audi-100.jpg)
Audi
Audi 100
2. Въздушното съпротивление
Подобно на безапелационното задно задвижване, феновете на BMW си спомнят с носталгия за дизайна на Е30. Но през 80-те години аеродинамичното съпротивление е нещо ново, а тогава Audi 100 успява да постигне коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,30.
![Audi RS4 Avant 2000](https://m.netinfo.bg/media/images/46404/46404101/685-395-audi-rs4-avant-2000.jpg)
Audi
Audi RS4 Avant 2000
3. Audi измисля практичния супер автомобил
Новината, че BMW работи по Touring версия на новото М3 се посрещна с голям ентусиазъм от феновете на марката. Но тези на Audi недоумяват за какво е това вълнение, тъй като Audi прави супер бързи комбита вече почти 40 години: от 200 Turbo Avant, през RS2 (дело до голяма степен на Porsche), та чак до настоящото RS6.
4. Луксозният седан на Audi бие М3 в DTM
Легендарното Е30 М3 на BMW бе без конкуренция в DTM, докато на сцената не се появи състезателната версия на V8 Quattro – инголщадската интерпретация на тема 7 Series за пътя. Това се случи през 1990 г. и 1991 г.
5. 13 победи в „24 часа на Льо Ман”, една за BMW
Няма спор, BMW е спечелил безброй състезания през 70-те години в Европейския шампионат за туристически автомобили с CSL, още толкова през 80-те в DTM с М3. Но „24 часа на Льо Ман” си остава едно от най-най-най-престижните състезания, а него BMW е печелил само веднъж (1999 г.). Тогава Audi финишира трети, но след това печели цели 13 пъти в генералното подреждане.
САЩ: $174 млрд. за електрификация на автопарк, производство и инфраструктура
С колко превъртеният километраж вдига цената на „новия внос”