К огато стане дума за големи съперничества, BMW срещу Mercedes винаги излиза на преден план. Но това не означава, че съперничеството между баварците и Audi може да бъде неглижирано. Компанията от Инголщад никога не е могла да се мери по обем продажби с колегите си от Мюнхен, но има случаи, когато е успявала да излезе с едни гърди пред баварския си конкурент. Ето някои от тях.
Audi Quattro
1. Quattro изкарва 4х4 задвижването от фермата на магистралата
Шофирането на мощно BMW в лошо време през 80-те години е като жонглиране с пръчки динамит: вълнуващо, зрелищно, но и опасно. Тогава Audi монтира своята система за 4х4 задвижване в модела Quattro, като по този начин вече не трябва да се казваш Валтер Рьол, за да се движиш бързо в дъжда.
Но това съперничество не върви в еднопосочна посока, дори напротив. Като потвърждение на това твърдение ще изтъкнем факта, че въпреки впечатляващото qautto задвижване, предимството на BMW в SUV сегмента е цели 6 години, което още не може да се навакса от Audi. Първото поколение на Х5 се появи през 1999 г., а Q7 дойде чак през 2005 г.
И още един интересен факт във връзка с Quattro, което феновете на Audi боготворят. Петцилиндровият турбо двигател бе фундамент за оригиналния характер на Quattro (и началния му успех в ралитата), но BMW е компанията, която първа даде на Европа сериен автомобил с принудително пълнене, когато през 1973 г. лансира 2002 turbo. Така че, фенове на Audi, монетата винаги има две лица.
Audi 100
2. Въздушното съпротивление
Подобно на безапелационното задно задвижване, феновете на BMW си спомнят с носталгия за дизайна на Е30. Но през 80-те години аеродинамичното съпротивление е нещо ново, а тогава Audi 100 успява да постигне коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,30.
Audi RS4 Avant 2000
3. Audi измисля практичния супер автомобил
Новината, че BMW работи по Touring версия на новото М3 се посрещна с голям ентусиазъм от феновете на марката. Но тези на Audi недоумяват за какво е това вълнение, тъй като Audi прави супер бързи комбита вече почти 40 години: от 200 Turbo Avant, през RS2 (дело до голяма степен на Porsche), та чак до настоящото RS6.
4. Луксозният седан на Audi бие М3 в DTM
Легендарното Е30 М3 на BMW бе без конкуренция в DTM, докато на сцената не се появи състезателната версия на V8 Quattro – инголщадската интерпретация на тема 7 Series за пътя. Това се случи през 1990 г. и 1991 г.
5. 13 победи в „24 часа на Льо Ман”, една за BMW
Няма спор, BMW е спечелил безброй състезания през 70-те години в Европейския шампионат за туристически автомобили с CSL, още толкова през 80-те в DTM с М3. Но „24 часа на Льо Ман” си остава едно от най-най-най-престижните състезания, а него BMW е печелил само веднъж (1999 г.). Тогава Audi финишира трети, но след това печели цели 13 пъти в генералното подреждане.
САЩ: $174 млрд. за електрификация на автопарк, производство и инфраструктура
С колко превъртеният километраж вдига цената на „новия внос”