И сторията на Opel Corsa е история на успеха, хит, който от 1982 г. до днешна дата е реализиран в тираж от над 14,5 млн. броя. Моделът продължава да пише тази история, след като бе най-продаваният автомобил във Великобритания през 2021 г., а през последните две години е най-продаваният малък автомобил в Германия.
Сега, след като продажбите на новата Opel Corsa стартираха (у нас я чакаме през есента), е редно да погледнем назад във времето, тъй като второто поколение (Corsa B) навърши 30 години.
Част от въпросната история на успеха се пише по позната рецепта: вкарване на иновации от по-високите класове в малък автомобил, който обаче остава достъпен за масовия купувач.
Тази рецепта важи с пълна сила за Corsa B. Главният дизайнер Хидео Кодама играе рисковано с наследника на първата Corsa. Въпреки големият успех на ръбатия оригинал, решението в Рюселсхайм е да се направи Corsa B по-привлекателна за жените. Затова Кадама оформя много по-обли форми, а фаровете на автомобила изглеждат като големи очи. По-плавните линии имат и практичен ефект: те подобряват аеродинамиката, а оттам и икономията на гориво.
Забелязва се и разликата в дизайна на 3- и 5-вратите версии. Реално дизайнерите правят два ясно различими модели, със свои собствени характерни черти. Тривратата версия получава спортен силует, докато петвратата е по-семейна с изправената врата на багажника. При нея има по-вече вътрешно пространство и по-голям багажник.
Corsa B изпъква с широката палитра от варианта: пет нива на оборудване (Eco до Swing, Joy и Sport до GSi), а освен това Opel добавя към двете споменати версии и комби, 4-врат ночбек и дори пикап за определени пазари.
Втората Corsa нараства с 10 см (до почти 3,73 м), има удължено междуосие и екстремно къси надвеси. Челното стъкло е изтеглено още по-напред, а задницата на 5-вратия модел е рязко скосена Всичко това позволява на Corsa B да предложи най-добрите показатели за простор в интериора.
Увеличената с 40% здравина на усукване спрямо оригинала подобрява значително безопасността. За пръв път в класа, двойни стоманени греди във вратите предлагат допълнителна защита за пътниците в случай на страничен удар, а предобтегачи на предните колани се монтират стандартно.
През 1993 г. се появява спортната Corsa GSi 16V. Предната и задната брони са в цвета на купето, както и страничните прагове. Стандартното оборудване включва електронно контролиран ABS, оборотомер и широки гуми.
Corsa GSi ускорява до 100 км/ч за 9,5 секунди и достига максимална скорост 195 км/ч. Спортно шаси и газово амортисьори помагат за спортното поведение, а спортните седалки и коженият волан помагат за създаване на правилната атмосфера в интериора.
На противоположния полюс е икономичната версия с 1,2-литров мотор с 45 к.с., а Corsa Eco със своя разход от 4,6 л/100 км е „Най-икономичен автомобил в Европа” по отношение на тегло и динамика според ADAC и ÖAMTC. Тя е и една от най-тихите автомобили в началото на 90-те години със своите 72 децибела.